• Äldre 3 Apr 14:15
    3529 visningar
    6 svar
    6
    3529

    Morgongåva till mannen, klocka?

    Jag har länge grumlat och fundrat på en morgongåva till mannen.

    Har redan köpt manchettknappar som han antingen ska få när vi firar förlovningsdag eller på morgonen på dagen till bröllopet.

    Nu funderar jag på att ge han en klocka. Väljer mellan dessa två. 

    1.


    2.


     Nu kan jag inte bara bestämma mig för vilken. 
    Har frågat lite vad han vill ha lite diskret, vad han tycker om på klockor. det enda han visste var att han ville ha ett sånt här armband. Gärna med en färg bakom uret, som här blå. Men inte så myket  mer funktioner.

    Jag gillar den första mest, men låster nästan på hans beskrivning att han skulle gilla den andra bättre. Men vill inte visa han klockorna som jag väljer mellan, för jag vill inte han ska veta att han kommer att få en klocka. 

    Vilken tror ni? 


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Svar på tråden Morgongåva till mannen, klocka?
  • Äldre 3 Apr 14:54
    #1

    På hans beskrivning så skulle jag också gå på nr 2 :) 
    Och det är en klassiker.
    Den blir inte omodern och den funkar till alla åldrar också så han kan lika gärna ha den när han blir 70 (om den fortfarande funkar ;)  ) som nu...  

  • Äldre 3 Apr 18:28
    #2

    Hej,
    En klocka är alltid ett urmärkt val. Jag tycker ettan var snyggast :)


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 3 Apr 18:46
    #3

    Jag tycker det låter som han skulle gilla tvåan. En klassiker utan krusiduller. Jag tycker ettan är snyggare, men det var ju inte frågan

  • Äldre 3 Apr 19:14
    #4

    Jag själv tycker ettan är snyggast. Men frågan är vad han tycker om. Ganska stor prisskillnad också.


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Äldre 3 Apr 20:18
    #5

    Åh vad svårt! Jag är själv i samma dilemma, vill ge min man en klocka i 1-årspresent och det är ju supersvårt att veta vad han gillar utan att mer eller mindre fråga rakt ut...

    Jag tycker att den första är lite snyggare, den känns mer manlig medan tvåan ser mer ut som en tjejmodell, men samtidigt är ju tvåan mer praktisk (bl.a. mer lättläst och utan en massa "onödiga" funktioner). Du kanske känner din blivande bättre än vi gör, vad gillar han för typ av accessoarer annars?

  • Äldre 3 Apr 21:04
    #6

    Det är ju det, han brukar inte bära accessoarer alls. Klockan han har nu har ärvt och använder väldigt sällan.


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
Svar på tråden Morgongåva till mannen, klocka?