• Äldre 3 Apr 11:53
    3649 visningar
    8 svar
    8
    3649

    Behöver STOR lokal i Skåne!! Hjälp!

    Hej!

    Planeringen är i full gång. Vi vet hur många gäster som förväntas komma, hur vi vill ha det, vad som ska serveras. 
    MEN. Vi hittar ingen lokal som är stor nog.

    Det komer gäster från hela världen. Allt ifrån Afghanistan, till Kanada, Tyskland, Syd Afrika och från överallt i Europa och Norden.

    Vi kommer landa på ca 150 personer och jag har kontaktat jättemånga slott, men ingen lokal rymmer så många.  
    Jag har googlat och åter googlat. Dead end.

    3 Januari gifter vi oss.

    Vet ni något?

  • Svar på tråden Behöver STOR lokal i Skåne!! Hjälp!
  • Äldre 3 Apr 12:47
    #1

    Det finns flera!

    Några exempel är Jacob hansens hus (de säger 140 men vi blir nog snarare 15 allt handlar ju om hur man pusslar.

    Sundspärlan Hbg

    ABF Hbg

    Örebro slott har jag för mig tar stora sällskap.

    Det finns ett ställe i Malmö jag kollat på, moriska paviljongen tror jag det hette on jag inte är ute i cyklar.

    Det finns många, men var i skåne?

  • Äldre 3 Apr 12:48
    #2

    Nu är ju inte jag från Skåne, så jag har egentligen ingen koll... Men googlade lite och hitta bland annat detta.

      I denna (gamla) tråd skrivs det om lokaler i skåne
    http://www.brollopstorget.se/forum/thread/1910955-den-ultimata-lokaltraden-i-malmo-skane-nr2

    Denna rymmer upp till 300pers
    http://www.boklunden.se/index.asp?ID=21&ok=ok 

    Denna rymmer 160 pers
    http://fladiematvingard.se/brollop/

          

            

  • Rin
    Äldre 3 Apr 19:30
    #3

    AF-Borgen i Lund, de har flera olika lokaler, den största tar över 500 personer för middag. afborgen.se/ 

  • Äldre 4 Apr 09:40
    #4

    Hör med Hipp, de kan också ta många, men minns inte exakt HUR många. Det kostar 12000 kr att hyra hos dem och man får vara där i 8 timmar.

  • Äldre 7 Apr 12:35
    #5

    Har kollat jättemycket.

    De flesta ställen har redan färdiga bröllopspaket.

    Vi har ett krux i detta och det är maten.
    Ni förstår, jag och gubben är muslimer och behöver lite "special-mat", vi behöver beställa maten från specifika restauranger och kan inte gå efter färdiga paket som finns.
    I dessa paket finns även alkohol, vilker vi absolut inte under några omständigheter vill ha eller servera på vårt bröllop. Men detta ingår i paketen och vi måste betala för det oavsett om vi dricker det eller inte. (????????)


    Enormt frustrerande 
  • Rin
    Äldre 7 Apr 12:53
    #6
    sockerdockaaaaa skrev 2014-04-07 12:35:38 följande:

    Har kollat jättemycket.

    De flesta ställen har redan färdiga bröllopspaket.

    Vi har ett krux i detta och det är maten.
    Ni förstår, jag och gubben är muslimer och behöver lite "special-mat", vi behöver beställa maten från specifika restauranger och kan inte gå efter färdiga paket som finns.
    I dessa paket finns även alkohol, vilker vi absolut inte under några omständigheter vill ha eller servera på vårt bröllop. Men detta ingår i paketen och vi måste betala för det oavsett om vi dricker det eller inte. (????????)


    Enormt frustrerande 
    Ring och prata med dem. Det kan ju inte vara en jättekonstig fråga tycker jag. På AF-Borgen är de ju vana vid studenter med alla möjliga konstiga förfrågningar t.ex.
    De flesta ställen är mycket mer flexibla vid personlig kontakt än i sina regler. Ofta skriver de reglerna strikare än vad som behövs, för det är alltid någon som frågar om saker utanför ramarna.
  • Äldre 8 Apr 11:06
    #7

    Man kan ofta ändra i maten på de olika bröllopspaketen, brukar bara vara exempel. Alkohol behövde man i alla fall inte köpa till på Hipp. Övriga ställen borde också kunna ge dig ett billigare pris utan alkohol. Det kunde det stället jag ska gifta mig på.

  • Äldre 8 Apr 12:39
    #8

    Åh, kontakta det ställe ni är intresserade av. De brukar vara extremt hjälpsamma :)
    En går oftast att ändra och paketen är ju ofta "det här brukar folk vara intresserade av". 

Svar på tråden Behöver STOR lokal i Skåne!! Hjälp!