an82 skrev 2014-04-03 00:41:25 följande:
Var faktiskt också inne på att ha höbalar men min sambo stoppade mig i den funderingen. Han tyckte det skulle bli aningens för bökigt att fixa fram det & att sedan frakta bort det.
Fick man inte ha några stolar alls på gräset? När vi var där & tittade i höstas sa han som visade oss runt, att man inte fick föra ut möbler från ladan utomhus. Hade tänkt hyra klappstolar att ha utomhus, men det kanske de inte tillåter?! & då lär de kanske inte godkänna att man slår upp ett stort tält, om det är så att de inte vill ha märken i gräsmattan. :-S jag får helt enkelt kolla upp detta med dem 
Det är ju sant i så fall...det var nog så han sa, att man inte fick ta ut stolarna. Men tror inte man fick ha stolar på gräset heller :S
an82 skrev 2014-04-03 11:30:03 följande:
Har en fundering kring hur man kan ha borden inne i ladan? När vi var där & tittade så hade de café så vi kunde ju inte direkt börja flytta runt på borden och be gästerna flytta på sig
Hur hade ni tänkt göra med det?
Vi har haft lite på fundering på att ha ett långbord på varsin sida om trästolparna, men är osäker på om det får plats..
Vi har inte riktigt kommit så långt än, har skrivit ut en mall med lokalens mått och satt stolparna tyyyyyyp där de är...vi ska dit igen och titta för det var café när vi var där med, och vi hann kolla in lokalen i kanske 5 minuter...
Men vi har funderat lite på om det kanske går med någon form av e- eller u-form. Eller kanske fyra olika bord eller något. Vi är bara 30 pers drygt så det borde gå med flera bord...men det ska ju få plats buffébord och helst dansgol också så man slipper möblera om mitt i allt...
Hur har ni löst musiken? För det fanns väl ingen anläggning där va?