• Anonym (Fetti­ga armvec­k)
    Äldre 23 Mar 14:31
    3535 visningar
    8 svar
    8
    3535

    För tjock för axelbandslös klänning

    Hej!

    Jag sitter och kollar på brudklänningar och min drömklänning är en axelbandslös. Nu till problemet. Jag är av den större storleken och har därför mycket fett på min kropp. Jag hari nga problem med att visa armarna utan mitt största bekymer är liksom de har fettvalkarna mellan armarna och brösten, om ni förstår vad jag menar. Hur tacklar man det här? Går det att dölja en en axelbandslös klänning?

  • Svar på tråden För tjock för axelbandslös klänning
  • Äldre 23 Mar 14:53
    #1

    Du menar dem där extra brösten som man har i armvecken :) som jag så vackert kallar mina.

    Jag kan lugna dig med att du inte är ensam om de och jag är strl 36-38 så det är inte avgörande av vilken storlek man är. När jag var och provade klänning ville inte jag heller ha axelbandslöst på grund av de vecken, men eftersom klänningarna är så stadiga att de inte hålls uppe genom att sitta åt över brösten utan står på höften så blir det inte som när man har tunnare kläder på sig.

    Om det verkligen stör dig (vilket det gör för mig, men det tänker jag skita i :) kan du kanske ha en tunn spetsbolero eller liknande på dig för då kan du ju ändå ha din drömklänning.

    Kolla i mullig-brudar tråden! Där finns brudar i alla storlekar i alla sorters klänning så ska du se att det inte är ngn man tänker på och att axelbandslöst verkligen funkar i alla storlekar.

  • Äldre 23 Mar 15:28
    #2

    Jag är en strl 42-44 och jag tänkte precis som du, men, min klänning är axelbandslös och jag tycker faktiskt inte att man lägger märke till "extratuttarna" så fruktansvärt mkt.. Kör på bara ;)

  • Äldre 23 Mar 16:24
    #3

    Och...det kan vara en fördel att ha lite "hylla" upptill och höfter som man har en axelbandslös klänning, så har man något som håller upp klänningen. Det insåg jag för ett par år sedan då vi var på ett dröllop där brudtärnan/toastmadam hade en axelbandslös klänning och hon var av petit storlek och gick hela kvällen och antingen drog till klänningen upptill eller gick med överarmanna mot kroppen så att den inte skulle glida ner...

  • Äldre 23 Mar 16:56
    #4
  • Äldre 23 Mar 17:37
    #5

    Jag har en axelbandslös klänning och är storväxt. Jag tyckte att jag var snyggare i axelbandslös än någon annan modell med något över axlar eller nacke. Bästa är faktiskt att man provar. Jag provade många olika modeller av klänningar. En del som jag jag trodde jag skulle gilla såg hemska ut på kroppen och andra som jag inte hade kunnat tänka satt bra på kroppen.

  • Himla
    Äldre 24 Mar 04:27
    #6

    Klart du ska ha axelbandslöst TS. Jag har 80 J i byst och väger en del, skulle prova klänning inför ett bröllop i sommar och hade inte alls tänkt mig en axelbandslös men det blev jättefint. Rätt klännings storlek och rätt BH är ett måste. Då slipper man extra valkarna...

  • Anonym (Fetti­ga armvec­k) Trådstartaren
    Äldre 13 Apr 15:20
    #7

    Tack för peppen! Nu ska jag ge mig ut och testa klänningar!

  • Äldre 13 Apr 15:44
    #8
    Krystal skrev 2014-03-23 16:24:28 följande:

    Och...det kan vara en fördel att ha lite "hylla" upptill och höfter som man har en axelbandslös klänning, så har man något som håller upp klänningen. Det insåg jag för ett par år sedan då vi var på ett dröllop där brudtärnan/toastmadam hade en axelbandslös klänning och hon var av petit storlek och gick hela kvällen och antingen drog till klänningen upptill eller gick med överarmanna mot kroppen så att den inte skulle glida ner...


    Tja fast då var det nog fel på modellen på klänningen eller så var det en "tubklänning" inte en riktig med inbyggd korsett som det lär vara för att klara tyngden ;) 


    En riktig axelbandslös brudklänning "står" på höfterna - den hänger inte på tuttarna.
    Den funkar snarare som BH och lyfter bysten.

    ---------------------------------------------------------
    Men för att återgå till topic.

    Dom där vecken har nästan alla, det är extra skinn som behövs för att man ska kunna lyfta på armen. Annars hade du inte kunnat lyfta armarna över huvudhöjd nämligen ;) 


    Sen är det mer eller mindre synligt givetvis (och det var därför jag skrev "nästan alla" då det inte syns så mycket på alla)

Svar på tråden För tjock för axelbandslös klänning