• carola78

På ruta ett, vilken ska jag välja

Dessvärre fick jag inte den klänning jag bestämt mig för och pengarna kom tillbaka. Nu står jag på ruta ett och vet inte vilken jag ska välja. Hjälp mig snälla, jag kommer lägga till axelband på den klänning jag väljer. 

Klänning, nr1 

Klänning nr2

Klänning nr3

Vilka förändringar hade du velat göra på klänningen?

Tack på förhand

• Svar på tråden På ruta ett, vilken ska jag välja
  • frkmaria

Klänning 1! Men mest för jag inte gillar mermaid-stilen.. du kanske gillar den.. fast ja. hade jag valt hade jag valt 1an!

• carola78
    frkmaria skrev 2014-03-18 07:53:50 följande:

Klänning 1! Men mest för jag inte gillar mermaid-stilen.. du kanske gillar den.. fast ja. hade jag valt hade jag valt 1an!

Jag gillar ettan men vill ha överdelen på 2:an :)
    Kanske man kan fixa? 
  • ViktoriaStefan

Jag tycker den första klänningen är absolut vackrast. Jag fullkomligt älskar överdelen på den klännigen.

• carola78
    ViktoriaStefan skrev 2014-03-18 09:02:19 följande:

Jag tycker den första klänningen är absolut vackrast. Jag fullkomligt älskar överdelen på den klännigen.

Men nu blev jag less, från igår till idag har levernstiden ändrast 3månader. Så det blir nog inte den :(
  • carola78

Nu är det valt och klart. Genom en snabb koversation med dino bridal så har jag beställt en klänning som ser ut som klänning nr1 men med klänning2s utförande upptill och valde smala axelband (bara för att min byst aldrig kommer kunna hålla upp en klänningen annars). Grundpriset blev 280USD men som ny kund fick jag ytterligare rabatt och det slutade på drygt 250usd.
    Den 25:e mars lämnar klänningen skräddaren och jag hoppas innerligt att jag blir hyfsat nöjd. Med den otur jag haft hittills är jag nöjd om jag har en klänning till bröllopet :) 

• Chicita
    carola78 skrev 2014-03-18 11:57:20 följande:

bara för att min byst aldrig kommer kunna hålla upp en klänningen annars

Det här är en vanlig missuppfattning.
    Din byst har egentligen väldigt lite med hur klänningen sitter uppe att göra.
    Klänningen ska inte hänga på bysten - den ska stå på höftkammarna.

Men känns det bättre med axelband så ska du ju självklart ha det :)
    och om du ändrar dig när klänningen kommer så kan du ju alltid plocka bort dom :)  
  • carola78
    Chicita skrev 2014-03-18 12:25:44 följande:
    Det här är en vanlig missuppfattning.
    Din byst har egentligen väldigt lite med hur klänningen sitter uppe att göra.
    Klänningen ska inte hänga på bysten - den ska stå på höftkammarna.

Men känns det bättre med axelband så ska du ju självklart ha det :)
    och om du ändrar dig när klänningen kommer så kan du ju alltid plocka bort dom :)  
    Möjligt men mjuka, urammade, skinnpåsar är inte mycket som fyller ut :)
    Vi får se hur det blir, kan vara bättre att ha dem och sedan bestämma sig vad som känns bäst :) 
  • Chicita
    carola78 skrev 2014-03-18 12:27:25 följande:
    Möjligt men mjuka, urammade, skinnpåsar är inte mycket som fyller ut :)
    Vi får se hur det blir, kan vara bättre att ha dem och sedan bestämma sig vad som känns bäst :) 
    En riktig korsettuppbyggd axelbandslös klänning kan du ha även om du inte har några tuttar alls ;) 
    Däremot kan det vara skönt att ha något extra stöd för bysten.
    Vissa väljer freebra (jag testade kuddar för axelbanden i samma material och det slutade med akutbesök hos läkaren för jag var visst allergisk eller nåt så det kan vara värt att testa lite i förväg i så fall så man vet om det funkar eller inte ;)

Och annars kan en bra axelbandslös BH göra att det känns mer bekvämt också.
    Många brudklänningar har inbyggda BH:ar. Men det kan kännas obehagligt att bara lita på den inbyggda.

Hoppas den sitter så bra att du känner dig säker - oavsett om du väljer att ha axelbanden eller inte :)  
  • carola78
    Chicita skrev 2014-03-18 12:39:15 följande:
    En riktig korsettuppbyggd axelbandslös klänning kan du ha även om du inte har några tuttar alls ;) 
    Däremot kan det vara skönt att ha något extra stöd för bysten.
    Vissa väljer freebra (jag testade kuddar för axelbanden i samma material och det slutade med akutbesök hos läkaren för jag var visst allergisk eller nåt så det kan vara värt att testa lite i förväg i så fall så man vet om det funkar eller inte ;)

Och annars kan en bra axelbandslös BH göra att det känns mer bekvämt också.
    Många brudklänningar har inbyggda BH:ar. Men det kan kännas obehagligt att bara lita på den inbyggda.

Hoppas den sitter så bra att du känner dig säker - oavsett om du väljer att ha axelbanden eller inte :)  
    Det ska bli mycket spännande att se hur den sitter när den kommer. Jag har iaf en klänning och det är mer än inget :)
  • Chicita
    carola78 skrev 2014-03-18 12:44:36 följande:
    Det ska bli mycket spännande att se hur den sitter när den kommer. Jag har iaf en klänning och det är mer än inget :)
    Hehe.. precis  :D
    Tänk positivt.

Jag tror att kombinationen med klänningarna kan bli fin också :)  
  • carola78

Igår var jag rätt uppgiven, ingen klänning och ingen som kunde leverera i tid MEN nu idag släppte det. Tog med snörning i ryggen i fall den skulle kännas för stor/liten när den kommer

• carola78
    frkmaria skrev 2014-03-18 19:28:07 följande:

Denna bruden hade behövt axelband till sin klänning.... 

Haha, ja eller kanske lite större klänning just över brösten :)
  • Chicita
    carola78 skrev 2014-03-18 20:17:07 följande:
    Haha, ja eller kanske lite större klänning just över brösten :)
    Jupp :P

Antagligen är klänningen för liten rent generellt så att den är åtdragen utav bara H-vete dessutom. Så att plastskenorna som korsetten består av har vikt sig under bysten och då finns det inget som håller upp överdelen sen.

Svar på tråden På ruta ett, vilken ska jag välja