• Äldre 17 Mar 20:56
    2689 visningar
    11 svar
    11
    2689

    Hjälp! Var hittar jag den här fantastiska klänningen?

    Kan någon hjälpa mig. Vet ni vilket märke den här klänningen är eller var man kan hitta en liknande? 

    Vore extremt tacksam för alla hjälpande svar!

    Bild: dittbrollop.se

     

  • Svar på tråden Hjälp! Var hittar jag den här fantastiska klänningen?
  • Äldre 17 Mar 23:00
    #1

    Ingen som vet någon bra hemsida annars som kan sy upp liknande?! Eller beställt från utlandet? 

  • Äldre 17 Mar 23:35
    #2

    Har du provat att maila bloggägaren och fråga om dom vill vidarebefordra frågan till tjejen som har den?

  • Äldre 18 Mar 12:41
    #3

    Ja, det har jag gjort och väntar på svar från fotografen som det skulle vidarbefodras till. 

    Tack för svaret!
    Ingen annan som har tips på var den kan vara ifrån? 

  • Äldre 18 Mar 14:20
    #4

    jag hittade en klänning och tog kontakt med dino bridal. De syr upp efter dina önkemål. Finns mängder av klänningar där som kanske redan har detta utförande. Svårt att se hur den ser ut fram ifrån på denna bild

  • Äldre 19 Mar 09:08
    #5

    Tack Carola! Blev du nöjd med ditt resultat? Kan de även göra typ broderier/pärlor mm?

  • Äldre 19 Mar 09:22
    #6
    KatarinaHej skrev 2014-03-19 09:08:43 följande:

    Tack Carola! Blev du nöjd med ditt resultat? Kan de även göra typ broderier/pärlor mm?


    Jag har inte fått den ännu, men enligt många i forumet så är de mycket nöjda med Dino Bridal. Broderier och pärlor verkar inte vara några problem för dem. 
    Gå in och kolla på deras sida om du hittar en klänning du gillar, annars tar du kontakt med dem och skickar in bilder på den som du önskar få uppsydd. De är väldigt snabba i leveransen. Min klänning kommer skickas redan nästa vecka, beställde den igår!
    Så fort jag fått klänningen så ska jag meddela dig.
    Min klänning är två delad, en klänning med släp som jag kan plocka bort under kvällen. Har ändrat utförandet på den övre delen och det var inga problem 
  • Äldre 19 Mar 15:05
    #8

    Men åh tusen tack!!! Ska kolla igenom länkarna och ser fram emot ditt svar när din klänning anlänt!

  • Äldre 19 Mar 15:52
    #9
    KatarinaHej skrev 2014-03-19 15:05:06 följande:

    Men åh tusen tack!!! Ska kolla igenom länkarna och ser fram emot ditt svar när din klänning anlänt!


    Det ska jag göra, hoppas jag blir nöjd. Jag har ju "satt ihop" två klänningar :)
    Var det någon av länkarna som var intressant?
    Var bara ett fåtal klänningar från sidan så klart :) 
  • Äldre 20 Mar 15:46
    #10

    Vad tycker du om likheten på denna klänningen? Har tittat på de andra bilderna på den klänningen du visar och tycker att de ser lika ut, du kan säkert be om mindre utsmyckning. du kanske inte vill beställa via ebay men ett tips om du vill:

    www.ebay.com/itm/2014-New-Sweetheart-Ball-Gown-White-Ivory-Beads-Deb-ball-Gowns-Wedding-Dresses-/291103158112&hash=item43c719af60

  • Äldre 26 Mar 17:17
    #11

    Jag kontaktade en sömmerska på en ateljé i Stockholm som hette Matildas fest (www.matildasfest.com/). Där fick jag designa mig klänning precis som jag ville ha den och hela kalaset gick på 4700 och underkjol ingick. De låter klänningarna sys upp i Kina så jag antar att det är därför det blir relativt billigt.
    Jag kan verkligen rekommendera Matildas Fest. Jag blev supernöjd med klänningen och deras bemötande och deras hjälp. Så det är ett tips om du inte hittar klänningen någon annanstans.

    Skickar med en bild på min klänning också :)



    /Carro

Svar på tråden Hjälp! Var hittar jag den här fantastiska klänningen?