• kusinen

    present till möhippa

    Hej! Jag är inbjuden på min första möhippa nu i vår, vi ska alla ta med en present och sedan ska den blivande bruden gissa vem presenterna kommer ifrån. Så vad kan man ge sin äldre kusin för personlig present som inte behöver kosta så mycket?

  • Svar på tråden present till möhippa
  • Chicita

    Alltså här är det ju inte meningen att du ska gå och köpa ett set med kaffekoppar bara för att ha en present med dig liksom...

    Utan du ska ge något som pekar på någon historia ni har gemensamt...

    Säg att ni smet ut en kväll när ni var hos farmor/mormor och pallade äpplen hos grannen när ni var barn.
    Tja då kanske du ska ge henne en korg med äpplen.

    Eller ni kanske har som tradition på släktträffarna att alltid spela ett parti yatzy...
    Då kanske hon ska få ett sånt spel...

    Tanken är ju att det ska leda till att det kommer fram massa roliga historier från brudens uppväxt, sånt som kanske inte alla känner till :)  

  • Lykkelig i Sverige

    Det där är en så himla mysig lek!

    På möhippan vi anordnade hade tjejerna med sig allt från ett take-away kaffebägare från deras stamfik, en graviditetstest, en flaska tequila, ett modemagasin, handplockade blommor, en bild på ett uteställe, CDskiva osv. Bara fantasien som sätter gränser;)
    Som chicita säger är tanken att det ska komma fram massa roliga historier om bruden:)

  • Alyllyra

    Mina vänner gjorde denna lek för mig på min möhippa. Väldigt kul var det, och jag gissade rätt på alla utom 3 tror jag ;)
    Det var allt möjligt, bl.a. ett datorspel, en cd-skiva, ett läppglans, ett virkat band, en slickepott, en tepåse, ett vykort, kakor mm. Tanken var ju att jag skulle koppla ihop varje pryl med en person som var på möhippan, och de flesta hade verkligen ansträngt sig för att hitta på något som hade med en historia som vi har gemensamt att göra.

    Så fundera på vad du har för minnen av din kusin, eller vad din kusin brukar förknippa med dig, och se om du kan komma pånågot kul på det temat. Lycka till! 

Svar på tråden present till möhippa