• Vancouver

    Bröllopstårta från Ica Maxi?

    Är det någon här som har beställt sin bröllopstårta från Ica Maxi den senaste tiden? Vad fick ni betala per bit? Smakkombination? Fick ni möjlighet att själv bestämma utseende på tårtan?

     

  • Svar på tråden Bröllopstårta från Ica Maxi?
  • K och T

    Vi funderar på att ha passions moussetårta från Ica Maxi. Men vi gifter oss inte förrän i september och kan tyvärr inte svara på dina frågor.

  • ModighWestlund
    Vancouver skrev 2014-03-10 12:39:47 följande:
    Är det någon här som har beställt sin bröllopstårta från Ica Maxi den senaste tiden? Vad fick ni betala per bit? Smakkombination? Fick ni möjlighet att själv bestämma utseende på tårtan?

     
    Just Ica Maxi kan jag egentligen inte svara för, men vi kommer beställa våra tårtor av City Gross och kan tänka mig att det är lite samma. Där får vi välja smakkombinationer själva med mousser och olika bottnar. Likaså utseendet. Standardpriserna där räknas inte per bit utan såhär:
    8-10 bitars 139,-
    10-12 bitars 159,-
    12-14 bitars 199,-
    14-16 bitars 229,-
    18-20 bitars 259,- 
    Sen kan det tillkomma kostnader för viss dekoration som inte är deras standard. Men utseendet får vi ändå bestämma helt själva. Blir bra mycket billigare än hos vanligt konditori. Och absolut inte sämre! Min syster är konditor med gesällbrev och jobbar på City Gross, så kvalitén blir den samma. Och vi beställer inte våra tårtor i samma butik hon jobbar så det finns ingen relationell fördel för priser eller utförande  
  • Linnlin

    Vi köpte vår tårta på ica maxi.

    Då vi älskar choklad så hade vi chokladmousse och hallon tårta på brownie botten.

    vi fick välja helt hur den skulle se ut själva. Men i samråd med konditorn såklart, så attvi visste att han kunde göra det.

    Priset fungerar som Modighwestlund skrev om city gross.

    Du borde kunna se priser om du går in på din icas hemsida.

    hoppas det hjälpte

  • Zarah516

    Tycker det låter helt perfekt med tårta från ica, efter vad jag hört är det typ halva priset jämfört med från ett vanligt konditori.

  • Vancouver
    ModighWestlund skrev 2014-05-11 16:14:39 följande:
    Just Ica Maxi kan jag egentligen inte svara för, men vi kommer beställa våra tårtor av City Gross och kan tänka mig att det är lite samma. Där får vi välja smakkombinationer själva med mousser och olika bottnar. Likaså utseendet. Standardpriserna där räknas inte per bit utan såhär:
    8-10 bitars 139,-
    10-12 bitars 159,-
    12-14 bitars 199,-
    14-16 bitars 229,-
    18-20 bitars 259,- 
    Sen kan det tillkomma kostnader för viss dekoration som inte är deras standard. Men utseendet får vi ändå bestämma helt själva. Blir bra mycket billigare än hos vanligt konditori. Och absolut inte sämre! Min syster är konditor med gesällbrev och jobbar på City Gross, så kvalitén blir den samma. Och vi beställer inte våra tårtor i samma butik hon jobbar så det finns ingen relationell fördel för priser eller utförande  
    Det låter ju som ett toppenpris. Vi betalar 45 kronor biten för moussetårta från Ica Maxi och sammanlagt kommer vi att behöva lägga nästan 2500 kronor för 50 personer. Då låter ju ditt pris bättre. Har ni provsmakat bitarna?
  • Mathildatiger

    Priset beror på vad du beställer för tårta. Vi har beställt vanliga små tårtor från Maxi och då är det ungefär samma priser på Ica Maxi som på City Gross, kanske någon tia dyrare per tårta. Och vi fick allt laktosfritt till samma pris.

Svar på tråden Bröllopstårta från Ica Maxi?