• Emmaskrutt

    Göra egna ringar

    Vi har en gammal ring och lite guld som vi vill göra om till vigselringar, någon annan som har gjort liknande? Är det mycket dyrare/billigare än att köpa färdiga ringar?

  • Svar på tråden Göra egna ringar
  • Himla

    Jag gjorde det när jag gifte mig förra gången och blev jättenöjd. Dels fick jag en ring som jag verkligen ville ha och genom att göra om en gammal ring till "min modell" så sparade jag 11 000kr . Jag betalade då 2 300 och då ändrade de modell samt la till en större sten i mitten. Nu är det dock 20 år sedan, jag gick till Guldfynd o jag blev jättenöjd. Tyvärr har jag inte ringen kvar men det är absolut värt det.

  • Lihoo

    Jag fick höra när jag frågade att det blir ungefär samma pris som en ny ring om man vill göra om en ring utav sitt eget guld. Men om vi skulle lämnat in guldet och ringarna till butiken så köper de guldet av oss och vi skulle då fått nya ringar med priset reducerat av värdet på det vi lämnade in.

  • Himla

    Jag gjorde om en alliansring med 7 briljanter till en annan modell, vet inte vad den kallas och vet inte hur jag ska lägga in bilder eller länkar här på sidan för att förklara så ja visst kostar det, men om jag köpt en ny ring i samma modell med samma karat så hade den kostat minst 13 000. Så då var det en väldig skillnad på pris tycker i alla fall jag. då jag betalade 2 300 men ta in olika förslag från olika guldsmeder.

Svar på tråden Göra egna ringar