• Äldre 9 Mar 20:12
    2996 visningar
    7 svar
    7
    2996

    Vigselring med cz zirkon

    Hej!

    Någon som har en ring i vitt guld med en zirkon? Sitter och funderar på om jag ska ta en sådan till att börja med och sen ev byta ut den. Skulle gärna vilja ha en enstensring.

     Sen undrar jag även hur ni(som har en ring med cz) som haft den i något år tycker den har hållt? lika fin nu som då? 

    Posta gärna bilder!  

  • Svar på tråden Vigselring med cz zirkon
  • Äldre 9 Mar 20:16
    #1

    Jag köpte nyss min vigselring med CZ i, den är supervacker .
    Dock är min ring i silver, och vitgulds rhodinderad. Eller hur det stavas. ;) 

    Jag är kanske helt ute och cyklar med mitt svar. :P



    Den översta är vigselringen med CZ. Den undre är förlovingsring med 0.01 carat diamant. Samma material på båda i övrigt.
     
  • Äldre 9 Mar 20:36
    #2

    Nej precis vad jag ville se! undrar om de är ok eller rent ut sagt ok att man väljer cz. Man vill ju att den ska förbli vacker också. Vet du något om hållbarheten och vart köpte du din ring?

  • Äldre 9 Mar 20:43
    #3

    Kanon! :)
    Jag ställde mig samma fråga innan jag valde sten. Jag tänkte men hallå! det är väl klart att man ska ha äkta stenar i en vigselring!  Men efter mycket surfande och tittat på de olika stenarna så gav jag efter och valde CZ. Det är inte hela världen om en sten släpper, den går att ersätta billigare. Jag har alltid ringen på mig och är inte försiktig så jag har heldre CZ för den sakens skull.

    Jag har CZ i en gammal ring, som jag ärvt. Stenarna är lika blanka och fina än! Ringen är väl sådär 50 år. :)
    Vi köpte våra ringar, tro det eller ej, på tradera. De är köpta från e butik i Stockholm Mega Guld eller vad de hette. 

  • Äldre 9 Mar 20:47
    #4

    ohh jag som älskar tradera och ebay och allt vad sådant heter. Att ringen som var 50 år fort är lika fin var också kul å höra. Är de små eller stora stenar i den? Får jag fråga vad du/ni betalde för era vigselringar?
     

  • Äldre 9 Mar 20:51
    #5

    Det gör vi också! Haha. :) Mycket inför bröllopet köps på ebay och tradera här! 
    Stenarna var lika "små" som i min blivande vigselring. 
    Våra Vigselringar kostade 299:- styck utan stenar. Min förlovningsring kostade 309 utan sten. En CZ kostade 75:- styck och då är den infattad och klar vid leverans. En äkta briljant på 0.01 carat kostar 220:- 
    Lagom pris för världens vakraste och bekvämaste ringar! :D
     

  • diamon­d
    Äldre 9 Mar 21:53
    #6

    hej Natalie,

    Cubic Zirconia CZ är en syntetiskt producerad sten som simulerar diamant.  Zirkon är en äkta sten som du sällan ser i handel. En CZ har ett värde av en dollar max och är känslig och går lätt sönder. Sprickor eller delar av stenen slås lätt bort. Absolut inte att rekommendera för en vigselring i vittguld. Och för 50 år sen så fanns inte CZ på marknaden så det kan inte stämma.  I en billig silverring som man vill ha på semestern kan det vara OK. Spara lite innan ni slår till eller köp en ring med en mindre diamant och uppgradera den när ni har sparat tillräckligt. 
    Tänk på att vigselringarna är det enda från bröllopet som ni har på er varje dag. 

    Lycka till
    Elisabet 

  • Äldre 10 Mar 06:34
    #7

    Om CZ inte fanns för 50 år sen är jag nyfiken på vad som finns i min ärvda ring. Hur som helst så är den vacker än. OCH jag ångrar inte att vi har CZ infattat i vigselringen. Som beskrivet ovan så kan jag uppgradera min ring med äkta stenar när pengar finns. Lycka till i ditt val!!! :)

Svar på tråden Vigselring med cz zirkon