• Äldre 9 Mar 17:22
    1860 visningar
    9 svar
    9
    1860

    betalat för mycket? (förvirrad)

    jag hade räknat ut i förväg vad vi skulle få betala för ringen. Ändå fick vi betala för mycket?
    Ringen kostar 5399:- i ordinarie pris
    sen är det 25% rabatt på det
    Har ett tillgodokvitto (inlämnat guld) inklusive 20% extra så en summa på totalt 3283:-
    Tecknar 1 års försäkring för 367:-
    Detta får jag till att jag ska betala en summa på 1133:-

    Men får betala 1270 Är det min matte det är fel på?

     

  • Svar på tråden betalat för mycket? (förvirrad)
  • Äldre 9 Mar 17:25
    #1

    Jag får det också till 1133, 25 kr. Om man sksa vara noga. 

    Gå tillbaka till butiken med kvittot och säg att du ser att det har blivit fel.  

  • Äldre 9 Mar 18:03
    #2

    Har för mig att de inte brukar kombinera rabatter så kanske det är därför?!

  • Äldre 9 Mar 18:45
    #3

    Då jag beställde ringen fick jag besked om att ringen skulle kosta 4049 efter 25% avdragen rabatt. Samtidigt lämnar jag in gammalt guld som jag får tillgodokvitto på och  hemskickat efter ngra dagar. Kassörskan jag beställde av sa ingenting om att det inte skulle gå att kombinera de 25% och mitt tillgodokvitto. FörvånadObestämd

  • Äldre 9 Mar 19:00
    #4
    Maria466 det här tolkade jag som att du försökte få först en rabatt på 25% och sen en som följde med tillgodokvittot på ytterligare 20% rabatt. Och frkmaria gjorde säkert samma tolkning

    "Har ett tillgodokvitto (inlämnat guld) inklusive 20% extra

    Men 25% rabatt + avdraget för det inlämnade guldet är ju inte något som är fel att kombinera.
    Däremot kan du antagligen inte få både en 25% rabatt och sen ytterligare 20% rabatt 
  • Äldre 9 Mar 19:09
    #5
    Chicita skrev 2014-03-09 19:00:48 följande:
    Maria466 det här tolkade jag som att du försökte få först en rabatt på 25% och sen en som följde med tillgodokvittot på ytterligare 20% rabatt. Och frkmaria gjorde säkert samma tolkning

    "Har ett tillgodokvitto (inlämnat guld) inklusive 20% extra" 

    Men 25% rabatt + avdraget för det inlämnade guldet är ju inte något som är fel att kombinera.
    Däremot kan du antagligen inte få både en 25% rabatt och sen ytterligare 20% rabatt 
    Hmm, jag förstår vad du menar. Men samtidigt kan dom ju då upplysa om att man inte FÅR använda de 20% extra man får med tillgodokvittot. 
  • Äldre 9 Mar 19:15
    #6
    Maria466 skrev 2014-03-09 19:09:19 följande:
    Hmm, jag förstår vad du menar. Men samtidigt kan dom ju då upplysa om att man inte FÅR använda de 20% extra man får med tillgodokvittot. 
    Det brukar stå på kvittot "kan ej kombineras med andra rabatter" eller liknande
  • Äldre 9 Mar 19:22
    #7

    Tillgodokvitto anses inte som ngn rabatt, det är rena pengar. Däremot inte 20% och sedan få 25%. Rung butiken lr maila de..

  • Äldre 9 Mar 21:05
    #8
    Chicita skrev 2014-03-09 19:00:48 följande:
    Maria466 det här tolkade jag som att du försökte få först en rabatt på 25% och sen en som följde med tillgodokvittot på ytterligare 20% rabatt. Och frkmaria gjorde säkert samma tolkning

    "Har ett tillgodokvitto (inlämnat guld) inklusive 20% extra" 

    Men 25% rabatt + avdraget för det inlämnade guldet är ju inte något som är fel att kombinera.
    Däremot kan du antagligen inte få både en 25% rabatt och sen ytterligare 20% rabatt 
    Precis! Inte själva tillgodokvittot utan 20% rabatt till.. Ibland får man helt enkelt bara välja den "bästa" rabatten för det brukar inte gå att kombinera! 
  • Äldre 9 Mar 22:21
    #9

    Har du fått ett tillgodokvitto på guldet du lämnade in? Drog de inte av det direkt?
    Jag beställde min ring i veckan och hade också guld att lämna in. Dock så får du ju ganska bra betalt för det om du byterin mot något nytt, men sämre om du bara säljer guld. De tar bara inbyte på ringens värde alltså inte kostnaden det tar att göra ringen. Jag fick dock guld "över" men kände inte att jag ville ha en liten guldklimp så jag sålde det till den lägre taxan och drog av på tillverkningskostnaden. Min ring skulle gått på ca 3400, men nu skall jag betala 1500ca om jag fattat rätt.. Det är inte helt lätt att hänga med i matematiken när de räknar ut.
    Kan det vara något sådant det rör sig om i ditt fall kanske? De 20 procenten borde bara innefatta ringens faktiska värde och inte tillverkningskostnaden.

Svar på tråden betalat för mycket? (förvirrad)