• 8minus20

    Hjälp! Vad brukar man glömma?

    I övermorgon är det dags och nervositeten över att jag ska ha glömt något viktigt snurrar i skallen.. Ni som gift er vad glömde ni att ordna? Ge mig allt så jag kan få lite koll. Snälla (mat, lokal, tårta, blommor, dryck och vigselförrättare är fixat)

  • Svar på tråden Hjälp! Vad brukar man glömma?
  • bettansss

    Ringarna? 

    Dagen innan köpte jag godis till vår godisbuffé och fixade med den (fyllde upp i glasburkar och skrev lappar och satte fast), åkte och lämnade allt på festplatsen (bordspelceringslappar, bordspelceringstavla, godisburkar, gästbok), dekorerade lite hemma hos mina föräldrar där vi hade minglet innan festen, målade naglarna och köpte mascara. Mascaran var jag nära på att glömma dock, fick rusa in några minuter innan stängning. 

    Kände faktiskt inte att det var något vi glömde att ordna, och jag njöt verkligen 100% under dagen utan att stressa/oroa mig över någonting (det jag oroade mig för innan att jag skulle göra då jag gärna vill ha kontroll på allt). 

    Fundera igenom del för del av dagen: vad behöver du ha ordnat/göra på morgonen, vad behöver du ha ordnat på förmiddagen, vad behöver du ha klart inför/på festen? Checka av på en lista men stressa inte upp dig för mycket. Inget av det kommer troligtvis spela någon roll på lördag när du är mitt uppe i allt. Jag fick till exempel en rödbrun fläck på min klänning mitt på magen, precis när jag fått den på mig, vi har fortfarande inte lyckats klura ut vad det är eller hur den kom dit. Väldigt liten men jag brydde mig faktiskt inte alls. Min tärna och man blev mer stressade över det konstigt nog!

    Jag vet att det låter klyshigt men slappna av och njut. Allt löser sig! Så länge du är där, mannen i ditt liv är där och en vigselförrättare så ni blir gifta är där kommer dagen bli fantastisk! Lycka till! 

  • Stjärna
    bettansss skrev 2014-03-06 21:57:58 följande:
    Ringarna? 

    Dagen innan köpte jag godis till vår godisbuffé och fixade med den (fyllde upp i glasburkar och skrev lappar och satte fast), åkte och lämnade allt på festplatsen (bordspelceringslappar, bordspelceringstavla, godisburkar, gästbok), dekorerade lite hemma hos mina föräldrar där vi hade minglet innan festen, målade naglarna och köpte mascara. Mascaran var jag nära på att glömma dock, fick rusa in några minuter innan stängning. 

    Kände faktiskt inte att det var något vi glömde att ordna, och jag njöt verkligen 100% under dagen utan att stressa/oroa mig över någonting (det jag oroade mig för innan att jag skulle göra då jag gärna vill ha kontroll på allt). 

    Fundera igenom del för del av dagen: vad behöver du ha ordnat/göra på morgonen, vad behöver du ha ordnat på förmiddagen, vad behöver du ha klart inför/på festen? Checka av på en lista men stressa inte upp dig för mycket. Inget av det kommer troligtvis spela någon roll på lördag när du är mitt uppe i allt. Jag fick till exempel en rödbrun fläck på min klänning mitt på magen, precis när jag fått den på mig, vi har fortfarande inte lyckats klura ut vad det är eller hur den kom dit. Väldigt liten men jag brydde mig faktiskt inte alls. Min tärna och man blev mer stressade över det konstigt nog!

    Jag vet att det låter klyshigt men slappna av och njut. Allt löser sig! Så länge du är där, mannen i ditt liv är där och en vigselförrättare så ni blir gifta är där kommer dagen bli fantastisk! Lycka till! 
    Härlig inställning!

    Har väldigt långt kvar till bröllop i nuläget, men apropå din berättelse, är det någon som övervägt att ha en "extra" klänning i reserv. Alltså jag menar en enklare utifallatt... Tungan ute
  • bettansss
    Stjärna skrev 2014-03-06 22:16:39 följande:
    Härlig inställning!

    Har väldigt långt kvar till bröllop i nuläget, men apropå din berättelse, är det någon som övervägt att ha en "extra" klänning i reserv. Alltså jag menar en enklare utifallatt... Tungan ute
    Haha, lätt för mig att säga såhär i efterhand, när allt blev som vi tänkt oss ;) Min man kan nog skriva under på att jag inte alltid var så lugn inför bröllopet. Tur att jag hade (har!) honom som får mig på andra tankebanor när jag stressar upp mig. Men ärligt talat: hur många säger i efterhand att deras bröllopsdag var hemsk och totalmisslyckad? Det blir ju bra i slutändan även om man inte alltid tror det. 
  • 8minus20

    Tack för era svar! Vi har dukat och pyntat i lokalen idag och nu ligger jag till sängs och ska försöka sova inför vår stora dag. Tror inte att jag glömt något heller

  • lilla flodhäst

    Vi glömde att fråga om någon kunde hålla i brudbuketten medan vi läste våra löften och bytte ringar Tungan ute Det kom jag på samtidigt som min man plockade fram ringarna, men jag vände mig bara mot de som stod närmast och räckte fram den, det råkade bli min svärmor som först fattade att jag ville att någon skulle ta brudbuketten. Visst blev det säkert 3 sekunder av förvirring, men varken då eller nu känner jag att det spelade någon roll. Glad 

Svar på tråden Hjälp! Vad brukar man glömma?