• Äldre 4 Mar 11:11
    4757 visningar
    10 svar
    10
    4757

    Fixa naglarna i Karlstad?

    Hej!

    Jag behöver tips på vart i Karlstad jag kan fixa mina naglar inför bröllopet . Vill gör en fransk gelförlängning. Är det någon som har bra erfarnhet från någon speciell studio?

  • Svar på tråden Fixa naglarna i Karlstad?
  • Äldre 4 Mar 11:48
    #1

    Nu har jag inte bott i Karlstad på ett tag, men när jag tog studenten 2006 fixade jag naglarna på Salong Aqua http://www.aqua.st/tjanster och var mkt nöjd med dem.

    Kommer gifta mig i Karlstad i Maj nästa år, så kommer följa den här tråden ifall du får fler tips och förslag :) 

  • Äldre 4 Mar 13:22
    #2

    Jag var på Aqua och fixade mina naglar, de var hur bra som helst! Väldigt hjälpsamma och trevliga och jag blev kanonnöjd! Skulle lätt rekommendera dem.

  • Sofie R
    Äldre 4 Mar 15:00
    #3

    Jag gjorde på freesun för ett par år sedan! Det blev bra, men mina egna naglar såg förjävligt ut när jag tog av dem. Men så kanske det alltid blir?!

  • Äldre 4 Mar 16:13
    #4
    Sofie R skrev 2014-03-04 15:00:14 följande:
    Jag gjorde på freesun för ett par år sedan! Det blev bra, men mina egna naglar såg förjävligt ut när jag tog av dem. Men så kanske det alltid blir?!
    Gick du dit och tog bort dom? Eller gjorde du det själv? 
    Det ska inte behöva bli någon skada på dina egna naglar. Någon (vet inte om det är akryl eller gel eller kanske funkar på båda?) ska man iaf lösa upp i aceton när man tar bort dom. Och man bänder loss dom skadar man sina egna naglar.
  • Sofie R
    Äldre 4 Mar 18:49
    #5

    Nej jag tog bort dom med aceton hemma! Men de var förstörda efter att hon filat ner dem så innan hon byggt på naglarna.

  • Äldre 4 Mar 20:51
    #6
    Sofie R skrev 2014-03-04 18:49:05 följande:
    Nej jag tog bort dom med aceton hemma! Men de var förstörda efter att hon filat ner dem så innan hon byggt på naglarna.
    Det låter inte alls bra, då skulle jag nog inte gå tillbaka dit... Dom ska ju fila naglarna för att få bort stora ojämnheter och rugga upp ytan lite så naglarna fäster bättre, inte mer än så..

    Så blev det iaf inte när jag hade varit på Aqua :)
  • Sofie R
    Äldre 5 Mar 17:14
    #7

    Nä hon filade så jag fick sår över både fingrar och nagelband. Men då vet jag att det inte ska vara så och går nån annanstans om jag skulle göra det igen!

  • Äldre 5 Mar 19:32
    #8

    Linda D på Salong Idun!!

    (jag gjorde dock mina på Nails for You på Bergvik köpcenter.)
    Men Linda rekommenderas verkligen. 

  • Äldre 6 Mar 12:46
    #9
    Sofie R skrev 2014-03-05 17:14:33 följande:
    Nä hon filade så jag fick sår över både fingrar och nagelband. Men då vet jag att det inte ska vara så och går nån annanstans om jag skulle göra det igen!
    Så ska det absolut inte vara, så nej, gå inte tillbaka dit =p
  • Äldre 19 Mar 08:09
    #10

    Tack för tipsen får kolla upp Linda på Salong Idun och Aqua.

Svar på tråden Fixa naglarna i Karlstad?