• Santtu

    Ska ringarna vara lika?

    Är det OK att t.ex mannen har en guldring och kvinnan en silver/vitguld ring? Eller borde det vara "samhörighet" mellan ringarna? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ska ringarna vara lika?
  • Pia88

    Smaken e som baken.
    Jag har en guld ring med en rand av vitguld i mitten. Min blivande har en vanlig guldring.

  • VinterBrud2015

    Vi har förvisso båda ringar av mestadels rött guld men i övrigt är de ganska olika. Vi tyckte det viktigaste var att välja ringar som passar vår personliga stil och som vi kommer trivas med att bära resten av livet, inte att de var lika.

  • Santtu

    Ja saken är ju den att min sambo vill ha en slät guldring, och jag vill ha en vitguld med diamanter.
    Blir det konstigt om hans är gul och min vit lixom? Har någon annan gjort så? :)

  • filibustern

    vi har titanringar med guldinlägg båda två. men vi kom inte överens om vilket guld vi ville i inläggen, så han har vitt och jag gult. har sett andra "fall" där mannen har t.ex svart titan och kvinnan har en rödguldsring och en vitgulds. så konstigt blir det inte tycker jag! och ärligt talat, det ä rju ingen annan som ska bära dom än NI, så NI får ju bestämma vad ni vill ha. :)

  • snowstars

    Min blivande och jag har inte samma smak alls. Han ville ha en ring med raka kanter i titan och jag en slät (röd)guldring med kupad skena.. Och då blev det så ;)   De är inte det minsta lika och det är ingen som tycker det är konstigt. I vigselringen har vi dock bestämt att han ska ha ett guldinlägg i sin titanring så att de ändå hör ihop lite, men egentligen är det väl inget måste (jag kommer ha en till ring i rödguld som vigselring). 
     

  • Mathildatiger

    Vi har inte matchat våra förlovningsringar alls. Jag har en halvallians med briljantslipade rubiner och diamanter fattade i rött guld och min fästman har en bred slät ring i vitguld.
    Som vigselring kommer jag ha en kuddslipad diamant i halv bezel-fattning i rött guld och min fästman kommer att lägag till en smal rödguldsrand på sin ring.

    För oss är det viktigare att båda har ringar som man gillar än att de är lika.

  • Sezzie

    Bättre att var & en tar en ring man trivs med anser jag. Därav är våra inte lika då jag vill ha massa bling-bling & han endast lite.

  • drömprinsensfru

    Jag vet att en del tycker att det är viktigt att ringarna är likadana eller liknar varandra och det är ju en romantisk tanke, men om man har olika smak så tycker jag att var och en ska välja den ring man vill ha.
    Förlovning och äktenskap sitter ju egentligen inte i ringen utan i hjärtat och omgivningen vet ju vem man är fölovad/gift med även om man inte har likadana ringar.
    Min man och jag har titanringar och de likheter som finns mellan våra ringar är att båda har titanringar som är 6 mm breda som förlovningsringar. Men jag har diamanter i min förlovningsring och det har inte han och min ring har en annan yta än min mans ring.  Min man har ingen vigselring utan han tycker att när vi gifte oss blev hans förlovningsring en kombinerad förlovningsring och vigselring. Jag har vigselring med bling. Så våra ringar är egentligen inte speciellt lika men folk vet ju ändå att att vi är gifta.

Svar på tråden Ska ringarna vara lika?