• Äldre 28 Feb 10:50
    4456 visningar
    6 svar
    6
    4456

    Utomhusvigsel - musik?

    Jag och min fästman ska gifta oss i augusti 2015, och vi har precis kommit fram till att en borgerlig vigsel är det som känns rätt för oss. Eftersom vi vill ha med alla gäster under själva vigseln så kommer vi vigas utomhus vid festplatsen (inomhus om det skulle vara alldeles för dåligt väder). 

    Men då har jag lite funderingar och frågor. Hur gör man med musiken? Det kommer med största sannolikhet inte att finnas någon elektricitet i anslutning till vigseln, och vi vill nog inte hyra ett band heller. Funkar det med en hyfsat musikanläggning som drivs med batterier? Eller blir det alldeles för fjuttigt?

    Berätta gärna hur ni gjort/ska göra =) 

  • Svar på tråden Utomhusvigsel - musik?
  • Mathil­datige­r
    Äldre 28 Feb 13:48
    #1

    Vi har inte heller löst den här biten än, har samma "problem". Mwen jag tänker att batteridrivet är det enda alternativet så då får det väl bli så.Glad

  • Äldre 28 Feb 13:52
    #2

    Hur många gäster? Om det är ett mindre sällskap kan man stå rätt nära och då kan ju sång och akustisk gitarr vara nog så vackert! Har jag gjort flera gånger. Bra att tänka på är att vara i lite lä iaf så inte vinden sveper bort allt ljud. På mitt bröllop spelade en vän gitarr till psalmerna och alla sjöng. Var så himla vackert!


  • Äldre 28 Feb 15:44
    #3

    Det kommer vara ett relativt stort sällskap och precis vid vattnet, så det kommer nog tyvärr inte vara lä. Jag tror också att batteridrivet får bli lösningen kanske. Då är ju frågan bara vad man ska använda sig av :)

  • Äldre 1 Mar 08:40
    #4

    Vi gifte oss utomhus, Vi hade en boom blaster, som gick på batterier (många):
    www.conrad.se/JVC-RV-NB70S-BOOMBLASTER.htm&pi=351454

    Vi gömde den så att den inte syntes. Vi testade även innan i trädgården hur långt bort ljudet hördes :)
    Alla gästerna hörde musiken. 

  • Äldre 1 Mar 08:41
    #5

    Glömde skriva att vi använde den endast för in och utgångsmusiken, annars så spelade min lillebror akustisk gitarr som alla hörde.

  • Äldre 16 Jun 09:05
    #6
    Fjärilen skrev 2014-03-01 08:40:01 följande:

    Vi gifte oss utomhus, Vi hade en boom blaster, som gick på batterier (många):
    www.conrad.se/JVC-RV-NB70S-BOOMBLASTER.htm&pi=351454

    Vi gömde den så att den inte syntes. Vi testade även innan i trädgården hur långt bort ljudet hördes :)
    Alla gästerna hörde musiken. 


    Det låter ju jättebra, då kan man med andra ord antaligen komma undan hyfsat billigt när det gäller musiken. Vårt andra alternativ är nog att hyra mikrofoner, högtalare m.m. Vi får se hur vi gör :)
Svar på tråden Utomhusvigsel - musik?