• anmaed

    Kort bröllopsfrisyr

    Vill gärna se bilder på era korta bröllopsfrisyrer, är så svårt att hitta inspiration :)

  • Svar på tråden Kort bröllopsfrisyr
  • Betty84

    Hoppar in här! Har också jättesvårt att hitta inspiration. Har hår ner till käkbenet. 
    Ni som har kortare hår, tipsa gärna! 

  • Alyllyra

    Hur kort hår har du?

    Jag hade en page strax nedanför käkbenet och gjorde lockar som jag "drog till sidan" och fäste med hårspännen. Sen fäste vi blommor som dekoration.

     

  • Alyllyra

    Jag hittade faktiskt en bild... Trodde inte jag hade nån på den här datorn...


  • anmaed

    Jag har kortare än så, typ en dm långt 😒 så svårt. Din frisyr ser jättefin ut. Hade aldrig trott att du hade kort hår!

  • Alyllyra
    anmaed skrev 2014-02-27 13:09:59 följande:
    Jag har kortare än så, typ en dm långt 😒 så svårt. Din frisyr ser jättefin ut. Hade aldrig trott att du hade kort hår!
    Jag hade kortare hår ganska länge, men bestämde mig för att spara ut det till bröllopet. Och nu är jag väldigt nöjd med min axellängd...

    Men innan jag bestämde mig tyckte jag att det var supersvårt att hitta inpiration på bra, korta frisyrer, så jag förstår precis vad du menar! Googlade en del på "short wedding hairstyles" och liknande, men hittade aldrig riktigt nån frisyr som jag verkligen gillade. Ofta är det dock väldigt snyggt att ha nåt slags smycke i håret när man har lite kortare hår, det blir ett annat fokus då tycker jag. Om du vill ha nått sånt kanske det kan vara nått att utgå ifrån?
Svar på tråden Kort bröllopsfrisyr