• Äldre 24 Feb 22:20
    3622 visningar
    7 svar
    7
    3622

    Diamant tema

    Hallo!

    Tänkte vi skulle ha diamant tema men hittar inte så mycket sådant eller så är jag bara rent kass på att leta på rätt ställen! :P Har hittat små diamanter att ha på borden som dekoration men inget mer.
    Om ni vet vart det finns, allt mellan himmel och jord så länka gärna, jag skulle bli riktigt happy! :)

    Tack!

  • Svar på tråden Diamant tema
  • kouki
    Äldre 24 Feb 22:30
    #1

    Servettvikning:
    www.ica.se/recept/matskolor/dukning-och-dekoration/servettvikning-diamant/ 

    Printade diamanter:
    www.etsy.com/se-en/listing/161333058/digital-scrapbook-embellishments-digital&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

    Strassband: 
    www.etsy.com/se-en/listing/104604314/sale-diamond-mesh-illusion-jewel-like&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

    Kakutskärare:
    www.etsy.com/se-en/listing/130782248/diamond-cookie-cutter-3d-printed&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

    Något lustigt tyg med strass på: 
    www.etsy.com/se-en/listing/91680794/sparkle-rhinestone-accent-white-diamond&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_facet=supplies%2Ffabric

    Monogramdesign: 
    www.etsy.com/se-en/listing/45003578/sale-65-off-fancy-diamond-machine&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

    Kakdekor på tandpetare:
    www.etsy.com/se-en/listing/109261219/toothpick-vintage-jewelry-gem-diamond&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_page=2&ga_search_type=all

    Lite kort-design: 
    www.etsy.com/se-en/listing/160243731/funny-engagement-card-congratulations&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_page=7&ga_search_type=all

    Nageldekor:
    www.etsy.com/se-en/listing/163658987/2-pcs-gold-diamond-metallic-3d-nail-art&ga_search_query=diamonds&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_page=7&ga_search_type=all

    Osv, skulle kunna fortsätta i evigheter :D
     

  • Äldre 27 Feb 13:29
    #2

    Ååå tack så mycket!! :D
    Ska ta mig en titt!! Har du mer så tveka inte! ;)

  • Äldre 27 Feb 13:32
    #3

    Kom ju på att jag har ju appen etsy också, kan ju ta mig en titt där med! :P

  • kouki
    Äldre 27 Feb 14:06
    #4
    parro87 skrev 2014-02-27 13:32:32 följande:
    Kom ju på att jag har ju appen etsy också, kan ju ta mig en titt där med! :P
    Haha Etsy är underbart^^ 
    Kanske får en till frenzy ikväll och letar upp mer :) 
  • kouki
    Äldre 27 Feb 14:08
    #5

    Oh! Kom på... 

    Finns ju formar som man kan göra sockerdiamanter i! Sånt som de använder på CakeBoss på glammiga tårtor...

    T.ex.
    www.kakburken.se/product_info.php 

  • Äldre 27 Feb 14:14
    #6

    Jaa jag har sett någonstans att det finns att köpa färdiga diamanter av socker som man kan ha på tårtan..men vad jag mins så kostade dom en hel del men det var också flera år sedan jag såg dom, kanske är billigare nu :)

  • kouki
    Äldre 27 Feb 14:33
    #7
    parro87 skrev 2014-02-27 14:14:59 följande:
    Jaa jag har sett någonstans att det finns att köpa färdiga diamanter av socker som man kan ha på tårtan..men vad jag mins så kostade dom en hel del men det var också flera år sedan jag såg dom, kanske är billigare nu :)
    Jo, är väl lite vanligare nuförtiden, så man kan ju hoppas :)
Svar på tråden Diamant tema