• Anonym (nyfiken)

    Hur mycket sparar ni?

    Hur mycket sparar ni var varje månad till bröllopet?

    Vad kommer slutsumman bli? Hur resonerade ni kring summan och är ni överens om vad saker får kosta? 
    Sparar ni ihop hela summan eller köper ni saker lite då och då?

    Jag är jättenyfiken, för alla människor tänker så olika!
    Det finns inga rätt och fel här, så hacka inte på varandra tack. 
    -Eftersom pengar är en känslig fråga så finns det möjlighet att svara anonymt.
  • Svar på tråden Hur mycket sparar ni?
  • filibustern

    vi sparar det vi kan varje månad, och vi köper in saker då och då. tycker det känns bättre att sprida ut kostnaderna ^^ vi har en budget på ca 30 000. men vad den absoluta slutsumman blir vet vi nog inte förrän vi har gift oss :P 

  • Anonym (Chalmerist)

    Vi försöker spara 7 000 kr varje månad. Det har ibland blivit betydligt mindre, tex vid jul, och ibland betydligt mer tex. skatteåterbäringen och min sommarjobbslön.  Vi sparar så mycket vi kan och har nu kommit upp i 120 000, med hjälp av 20 000 kr i arv/gåva, men vi har inte tänkt lägga så mycket på bröllopet.

    Vi hoppas komma under 75 000 kr men det kan nog bli svårt. Vi sparar ihop hela summan, men har köpt lite små saker under tiden. Jag har köpt en hel del pysselgrejer och min klänning, 4 400 kr.

    Hans kostym kommer kosta mer än min klänning, eftersom vi räknar att den kommer användas igen. Så vissa saker är lite svåra att veta om de ska med i kostnaderna för bröllopet eftersom de används igen.

  • corne88

    Vi gjorde en budget och har stämmt av med den under tiden. Vissa poster ser vi redan nu kommer att bli högre, medans andra blir mindre. Ju mer detalijerad budget man gör desto närmare sanningenn kommer man. 

    Vi lägger undan ca 4000 när lönen kommer, sedan har vi köpt saker lite då och då. Samt att vi i slutet av månaden kanske har haft pengar över och då satt in dem på ett sparkonto.

    När vi bestämmde oss för att ingå äktenskap, var vi tvungna att göra en budget för att se hur mkt pengar som vi minimum var tvungna att spara varje månad.  

  • LMF

    Vi sparar 15.000 kr per månad, ibland mer. Budget ligger på ca 100.000 kr

  • Trattkantarellen

    Vi har i dagsläget en budget på ca 60.000kr. Vi sparar undan så mkt vi kan varje månad, varierar som sagt beroende på övriga utgifter, men ca 3-7 tusen i månaden blir det oftast, sen som sagt skatteåterbäring och sommarbonus går oavkortat till bröllopet också. Vi har 15 månader kvar så det Är inga problem alls, har redan kommit upp i ca 20 tusen. Vi kommer nog sprida ut kostnaderna lite, klänning och kostym vi vi gärna ha klart ett tag innan t.ex.

  • Krystal

    Förtillfället så sparar vi bara 300:- i månaden. Det har varit 600:- men då jag just söker jobb efter att jag gått färdig min utbildning och inte har någon inkomst så har vi slopat min del ett tag. Hittills har vi fått ihop 30 000:- Vi skulle säkert kunna spara över 1000:- i månaden, vilket vi kanske väljer att göra när vi mer har ett datum i sikte... Men våra 30 räcker kanske redan, då vi inte tänk oss ett bröllop i 50 000:- klassen ändå

  • 14juni2014

    Vi började spara för npgot år sedan och sedan köpt lite av sakerna månsd för månad. Vår budget startade på 60 000 kr men just nu ligger slutsumman på 100 000. Blir alltid lite dyrsre än man tror. Vi sparar 5000kr/mån :)

  • Azra M

    Vi sparar 6000kr i månaden men har ca 1,5 kvar att spara så vi är inte oroliga hehe. Det som bli över (om det nu blir pengar över) ska vi spara vidare till vårat framtida hus. Sen ska mor betala min klänning å där sparar vi in en del pengar :D

  • Anonym (nyfiken)

    Va duktiga ni är som lyckas spara så mycket! Vi sparar "bara" 2000:- i månaden.

  • snowstars

    Vi sparar också 2000 kronor per månad och kommer få ihop 36 000 till månaden innan bröllopet, vilket är den tänkt budgeten ganska exakt. Men vi köper saker lite eftersom också för att inte behöva ut med allt på en gång. Känns skönt att ha lite marginal :) 

Svar på tråden Hur mycket sparar ni?