• Äldre 23 Feb 12:15
    4562 visningar
    10 svar
    10
    4562

    Vart kan man köpa små askar *bild*

    Jag snubblade över dessa vackra inbjudningskort på nätet och tänkte att man kunde göra dem själv. Vet någon vart man kan köpa såna vita askar  billigt?



     
  • Svar på tråden Vart kan man köpa små askar *bild*
  • Äldre 23 Feb 14:36
    #1

    Varför inte vika dom själv? Då kan man ju välja ev. mönster och färger själv. Hittade denna sidan. Denna ask är ju lite större än den på din bild, men det är ju bara att ändra bredden på pappret hannafinne.blogspot.se/2011/12/lucka-tolv-vik-en-presentask.html

  • Äldre 23 Feb 15:21
    #2

    Åh va kul att du också hittat den bilden. Jag tänker göra såna som inbjudningskort till bröllopet.

  • Äldre 23 Feb 16:34
    #3

    Är det inte svårt att vika själv och vad ska man använda för papper?

    Jag vill gärna ha något annorlunda och ändå stilrent, därför föll jag för dessa men tycker det blir fördyrt att köpa av leverantören. Hur ska du göra själva inbjudan Helena1990? 

  • Äldre 23 Feb 17:09
    #4

    Nä, det ser inte så svårt ur. Man får ju testa sig fram och sen drilla blivande maken och eller brudfölje att följa din mall och hjälpa vika lådor jag skulle välja ett lite styvare papper. Kolla på Panduro eller bokhandel. Där finns den mycket olika, både med och utan mönster, färg eller relief

  • Äldre 23 Feb 18:26
    #5

    Jag tänker använda mig av pärlemo papper av lite tjockare kvalité, sen e de bara att göra en fin mall & skriva ut direkt på pappret :) jag kommer även smycka pappret på insidan & knyta ett fint band runt. Ska ge mig på att göra askarna i färgad kartong. Om du tänker på hur texten kommer skrivas så kommer de va skrivit väldigt enkelt & tydligt i en sammanhängande text.

  • Äldre 23 Feb 18:37
    #6

    Vill gärna se bild på det när det är klart 😊

  • Äldre 23 Feb 20:14
    #7

    Har hittat en återförsäljare men de säljs i 100p :(

  • Äldre 24 Feb 09:51
    #8

    Var hitta du återförsäljare? Ja 100 e lite väl många

  • Äldre 24 Feb 10:01
    #9

    www.packoplock.se/
    www.pralinaskar.se/
    grycksbobox.se/

    Jag har en fundering på om man skulle gjort en låda (alt köpt) lagt inbjudningskortet i silkespapper. Kan se ganska "lyxigt" ut det med :)

  • Äldre 24 Feb 10:24
    #10

    Pralinaskar hade långa askar där de borde få plats en scroll. Kan köpa 10 pack & inte alls dyrt.

Svar på tråden Vart kan man köpa små askar *bild*