• Äldre 20 Feb 10:39
    10264 visningar
    17 svar
    17
    10264

    Täcka för tatuering under bröllopsdagen

    Hej på er alla!

    Jag skulle vilja ha tips av er medlemmar.

    Vet Ni om det finns någon bra kräm som täcker fär tatueringar? Som inte färgar av sig på kläder?

    Har några tatueringar som jag inte vill ska synas på bröllopsdagen.

    Tacksam för svar.
    /
    Anna

  • Svar på tråden Täcka för tatuering under bröllopsdagen
  • Äldre 20 Feb 10:50
    #1

    Väldigt täckande foundation kanske.

    Annars får du satsa på en bolero som täcker för beroende på vart tatueringen sitter. 

  • Äldre 20 Feb 10:54
    #2

    www.sephora.com/tattoo-concealer-P231113 Har iofs inte testat, men den kan ju funka!

  • Äldre 20 Feb 10:57
    #3
    Miss BW skrev 2014-02-20 10:50:06 följande:
    Väldigt täckande foundation kanske.

    Annars får du satsa på en bolero som täcker för beroende på vart tatueringen sitter. 
    Foundation kommer nog att kladda av sig på kläderna. En bolero täcker inte där jag har tatueringarna :/ En av dem täcker den. Men inte den på underarmen. Tack för tipsen :)
  • Äldre 20 Feb 10:57
    #4
    Katarina skrev 2014-02-20 10:54:48 följande:
    www.sephora.com/tattoo-concealer-P231113 Har iofs inte testat, men den kan ju funka!
    Tack för tipset :) Ska kolla upp det :)
  • Äldre 20 Feb 18:52
    #5

    Hmm, en tatuering är ju en utsmyckning av din kropp, ska du verkligen dölja den på bröllopsdagen?

    Jag har en relativt stor tatuering på ena skuldran som kommer synas då jag kommer ha axelbandslös klänning, men jag tycker det är snyggt att den syns... 

  • Äldre 20 Feb 19:11
    #6

    Jag tror att det är svårt att hitta något som täcker och som defenitivt inte smetar av sig.
    Om man blir lite varm så släpper det lättare också även om det kanske sitter bra annars.
    Du har inte funderat på någon typ av brudhandskar istället
    Typ
    Te Amo bridal victorian white lace cuffs bridal cuffs wedding cuffs wedding gloves white bridal gloves

    Finns en hel del på etsy bland annat
    www.etsy.com/browse/weddings/bridal-accessories/gloves/  (översikt) 
     

  • Äldre 20 Feb 19:16
    #7
    Trattkantarellen skrev 2014-02-20 18:52:02 följande:
    Hmm, en tatuering är ju en utsmyckning av din kropp, ska du verkligen dölja den på bröllopsdagen?

    Jag har en relativt stor tatuering på ena skuldran som kommer synas då jag kommer ha axelbandslös klänning, men jag tycker det är snyggt att den syns... 
  • Äldre 20 Feb 19:27
    #8
    Trattkantarellen skrev 2014-02-20 18:52:02 följande:
    Hmm, en tatuering är ju en utsmyckning av din kropp, ska du verkligen dölja den på bröllopsdagen?

    Jag har en relativt stor tatuering på ena skuldran som kommer synas då jag kommer ha axelbandslös klänning, men jag tycker det är snyggt att den syns... 
    Jag har två stycken som jag inte vill ska synas på min stora dag. Jag har en på min vänstra arm som jag inte alls tycker om. Som jag gjorde när jag var ung och dum :P Och den på underarmen vill jag faktiskt inte heller ska synas.
    Har en stor ryggtavla som ska få synas :)
  • Äldre 20 Feb 19:29
    #9
    Chicita skrev 2014-02-20 19:11:21 följande:
    Jag tror att det är svårt att hitta något som täcker och som defenitivt inte smetar av sig.
    Om man blir lite varm så släpper det lättare också även om det kanske sitter bra annars.
    Du har inte funderat på någon typ av brudhandskar istället
    Typ
    Te Amo bridal victorian white lace cuffs bridal cuffs wedding cuffs wedding gloves white bridal gloves

    Finns en hel del på etsy bland annat
    www.etsy.com/browse/weddings/bridal-accessori...=  (översikt) 
    Jo så är det nog :) De sitter förmodligen bra så länge man inte blir varm.
    Tack för tipset, ska kolla upp det färslaget :)
  • Äldre 20 Feb 19:30
    #10

    *förslaget ska det stå ;)

  • Äldre 20 Feb 20:13
    #11

    Jag tänkte ju att även om handskarna inte är heltäckande så kan du säkert köra en foundation först där och sen dra på handskarna så att du först har mattat ner tatueringarna och så fungerar spetsen som en extra distraktion samtidigt som det blir ett litet skydd mellan armarna och klänningen. Glad

  • Äldre 21 Feb 08:57
    #12
    Chicita skrev 2014-02-20 20:13:01 följande:
    Jag tänkte ju att även om handskarna inte är heltäckande så kan du säkert köra en foundation först där och sen dra på handskarna så att du först har mattat ner tatueringarna och så fungerar spetsen som en extra distraktion samtidigt som det blir ett litet skydd mellan armarna och klänningen. Glad
    Väldigt bra ide måste jag säga :) Tack för tipset!
  • Äldre 21 Feb 14:49
    #13

    Det här fungerar väldigt bra:

    http://video.about.com/tattoo/How-to-Cover-Up-a-Tattoo.htm#vdTrn

    Jag har översatt här:


    2 borstar i olika storlekar En fluffig bronzer borste En läpp produkt som har en röd bas Genomskinligt puder 2 concealers, en varm och en kall
    1. Smeta på den röda läpp produkten i tunna lager över tatueringen (2-3 lager). Låt torka mellan lagren.
    2.  När det röda har torkat. Med hjälp av en syntetisk borste, täck den röda färgen i ett tunt lager med en kall          concealer. Den röda färgen skall vara täckt. Låt torka.
    3. Med borste, lägg på en varm concealer (i din hudton). Täck hela tatueringen, låt torka. Se till att du suddat ut      alla kanter.
    4. "Lås in" allt med hjälp av genomskinligt löst puder

    Tess
     
  • Äldre 22 Feb 15:48
    #14
    ungstark40pluss skrev 2014-02-21 14:49:34 följande:
    Det här fungerar väldigt bra:

    video.about.com/tattoo/How-to-Cover-Up-a-Tatt...#vdTrn

    Jag har översatt här:
    2 borstar i olika storlekar En fluffig bronzer borste En läpp produkt som har en röd bas Genomskinligt puder 2 concealers, en varm och en kall
    1. Smeta på den röda läpp produkten i tunna lager över tatueringen (2-3 lager). Låt torka mellan lagren.
    2.  När det röda har torkat. Med hjälp av en syntetisk borste, täck den röda färgen i ett tunt lager med en kall          concealer. Den röda färgen skall vara täckt. Låt torka.
    3. Med borste, lägg på en varm concealer (i din hudton). Täck hela tatueringen, låt torka. Se till att du suddat ut      alla kanter.
    4. "Lås in" allt med hjälp av genomskinligt löst puder

    Tess
     
    Tack så mycket :) Ska kolla upp det där
  • Äldre 22 Feb 16:11
    #15

    Det finns täckande kräm som i allla fall sägs vara både vattenfast och inte kletar av sig. Jag kollade upp det till mannens tatueringar (dock inte till bröllopet) men vi testade det aldrig så jag vet inte om det fungerar. 
    Jag läste om det bla. här:
    www.sannakliniken.se/arr.html 

  • Äldre 23 Feb 19:53
    #16
    ThereseV skrev 2014-02-22 16:11:53 följande:
    Det finns täckande kräm som i allla fall sägs vara både vattenfast och inte kletar av sig. Jag kollade upp det till mannens tatueringar (dock inte till bröllopet) men vi testade det aldrig så jag vet inte om det fungerar. 
    Jag läste om det bla. här:
    www.sannakliniken.se/arr.html 
    Tack :)
  • Äldre 7 Apr 15:29
    #17

    Hittade den här på nätet... har samma problem med en tatuering på armen. shop.starbeauty.se/leg-magic/96-0

    Värt att prova iaf

Svar på tråden Täcka för tatuering under bröllopsdagen