• Äldre 19 Feb 10:37
    7325 visningar
    18 svar
    18
    7325

    Drop in-vigsel i Stadshuset?

    Jag har hört ett ryckte att Stadshuset i Stockholm kommer att ha Drop in-vigslar den 26 april.


    Är det någon som har någon information om detta?

  • Svar på tråden Drop in-vigsel i Stadshuset?
  • Äldre 19 Feb 11:23
    #1
  • Äldre 19 Feb 13:12
    #2

    Stort tack för det.


    Det låter perfekt och gratis är det också!


    Den tar vi sa polisen.

  • Äldre 19 Feb 13:42
    #3

    Tack för tipset - det här är något jag verkligen ska titta närmare på! Skrattande

  • Äldre 19 Feb 15:27
    #4

    Ramlade in i den här tråden då jag och min tjej sökte på drop-in vigslar i Stockholm och måste säga det låter väldigt intressant.  Ett besök på skattemmyndigheten planeras in Solig

  • Äldre 21 Feb 13:02
    #5

    Ååååhhhh läste i metro typ förra veckan att de skulle göra nåt sånt här men jag fattade inte att det var redan nu!!! Vi hade tänkt oss ett ganska enkelt bröllop nån gång i år men tänkt att hösten skulle funka men det här låter ju såå kul!! Var på flera ställen på kulturnatten förrförra året och det är ju så härlig stämning i hela stan.


    Men vad har man på sig? Kan man ändå ha vit klänning eller ens lång klänning? Tror ni man får byta ringar?

  • Äldre 21 Feb 13:37
    #6

    Om jag inte redan hade bokat bröllop i stadshuset  i juni och efterföljande fest så hade jag också velat köra en drop-in vigsel, det låter kul. Fru2014 du kan absolut ha vit klänning! Jag gifter mig som sagt i stadshuset och ska ha en knäkort vit spetsklänning.

  • Äldre 21 Feb 14:11
    #7

    Vilket datum och var ska du ha festen jessie85? Vi ahde ju tänkt oss ganska enkelt men inte tråkigt liksom. Det står på hemsidan att man kan "dricka bubbel och dansa" efter vigseln och då blir det ju ändå inte tråkigt utan en rolig grej. Tänkte att vi kan då bjuda familjen och säga att de kan fira oss där.


    Ska fundera med på klänningen!! Vore ju kul att klä upp sig och sen dricka champagne i blå hallen!!

  • Äldre 21 Feb 14:46
    #8
    Fru2014 skrev 2014-02-21 14:11:20 följande:

    Vilket datum och var ska du ha festen jessie85? Vi ahde ju tänkt oss ganska enkelt men inte tråkigt liksom. Det står på hemsidan att man kan "dricka bubbel och dansa" efter vigseln och då blir det ju ändå inte tråkigt utan en rolig grej. Tänkte att vi kan då bjuda familjen och säga att de kan fira oss där.


    Ska fundera med på klänningen!! Vore ju kul att klä upp sig och sen dricka champagne i blå hallen!!


    Den 14 juni och vi ska ha fest sen på en loge utanför stan. Ja det låter som att det blir en rolig fest, inte varje dag man får festa loss i blå hallen :)
  • Äldre 23 Feb 15:42
    #9

    Vi gifter oss i stadshuset i mars, hade också kunnat tänka mig drop-in vigseln annars. Vi hade även funderingar på drop-in vigseln på skansen som är i juni innan vi bestämde oss för att göra det i mars. Jag kommer ha en kortare vit spetsklänning med trekvartsätm i spets. Blir lite brudklännings-feeling över det hela i alla fall :)

  • Äldre 24 Feb 09:48
    #10

    Kollade också på Skansen men det känns ändå lite högtidligare i stadshuset. Och så kan våra gäster köpa champagne efter vigseln och fira med oss hela kvällen! ;)


    Härligt för dig Secret bride att det verkar som om vi kommer få bra vårväder i mars!


    Secret bride skrev 2014-02-23 15:42:52 följande:
    Vi gifter oss i stadshuset i mars, hade också kunnat tänka mig drop-in vigseln annars. Vi hade även funderingar på drop-in vigseln på skansen som är i juni innan vi bestämde oss för att göra det i mars. Jag kommer ha en kortare vit spetsklänning med trekvartsätm i spets. Blir lite brudklännings-feeling över det hela i alla fall :)
  • Äldre 24 Feb 11:28
    #11

    Fru2014: Ja, våren verkar ju vara på intågande. Dock reser vi till varmare breddgrader i mars, det får blir smekmånaden. Men ser fram emot att vårvädret när vi kommer hem. Angående din fundering om man får växla ringar så verkar det så. Här finns en beskrivning över hur vigsel i stadshuset går till: www.parvis.stockholm.se/VadHanderSen.aspx

    Där står det att paret kan växla ringar efter att båda har svarat ja. Jag har även läst någonstans att det finns en ringkudde där ringen/ringarna kan ligga under själva vigseln. Det löser problemet vad man ska göra av ringarna under själva ceremonin. Plus att de är lättillgänliga när det är dags att sätta på dem :)

  • Äldre 24 Feb 16:32
    #12
    SnällaÅke skrev 2014-02-19 15:27:42 följande:
    Ramlade in i den här tråden då jag och min tjej sökte på drop-in vigslar i Stockholm och måste säga det låter väldigt intressant. Ett besök på skattemmyndigheten planeras in Solig
    Har ni bestämt er för detta nu? Vore kul att höra från fler som tänker dyka upp den 26 april och gifta sig!
  • Äldre 25 Feb 13:42
    #13

    Tjena Fru 2014. Ja det lutar åt Stadshuset, kan nog bli mycket minnesvärt och speciellt. Har varit med föräldrarna på visning en gång i Stadshuset och det är ju schyssta lokaler. Tror det kan bli en minnesvärd kväll. Coolt med skumpa och vi hoppas även på att det blir dans och party.


    Vi kanske ses i vimlet

  • Äldre 27 Feb 12:41
    #14

    Har ni bestämt er för att komma dit PeterLisa?


    PeterLisa skrev 2014-02-19 13:12:00 följande:

    Stort tack för det.


    Det låter perfekt och gratis är det också!


    Den tar vi sa polisen.


  • Äldre 28 Feb 13:30
    #15
    Fru2014 skrev 2014-02-27 12:41:41 följande:
    Har ni bestämt er för att komma dit PeterLisa?

    Hej Fru2014,


    Japp vi har bestämt oss och håller just nu på att skriva inbjudan till våra vänner och familj. Coolt att kunna skriva "Fira med oss med ett glas champagne i Blå Hallen".


    Det kommer bli en fest vi sent kommer att glömma... :)

  • Äldre 28 Feb 15:16
    #16

    Åh va kul PeterLisa! Vi ska skriva "Bröllopsfest i Stadshuset" på våra inbjudningar. Vi ska inte ha supermånga gäster utan bara närmsta familjen med i rummet och sen övriga får vänta utanför och dricka champagne under tiden!! Tänkte också invita dem på fb med det officiella eventet så att de kan läsa mer själva typ.

  • Äldre 28 Feb 15:20
    #17
  • Äldre 28 Feb 15:28
    #18

    tänk om de kunde ha något sånt här roligt i västerbotten!

Svar på tråden Drop in-vigsel i Stadshuset?