• Redaktör Kristin

    När bakade du sist?

    Svara på frågan och bakning och diskutera i tråden. Bakare - kanske har du nåt bra recept som du vill dela med dig av?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När bakade du sist?
  • jessi85

    Jag gjorde en misslyckad kladdkaka (ej kladdig) till min födelsedag för nån månad sen, det är så långt mina bakningskunskaper sträcker sig...

  • pinkflesh

    Jag bakade faktiskt i lördags :D Bakar i vanliga fall bara en gång om året och det är lussebullar! Men igår bakade jag amerikanskt majsbröd efter att jag blev serverad det på restaurang i fredags! Supergott lite sött matbröd!

  • pinkflesh

    Blandar ihop lördagen och söndagen märker jag. Bakade alltså i lördags, inte igår, om någon brydde sig :P Jag kände mig iaf verkligen som wifey-material ;)

  • Tenshi

    Jag bakade hallongrottor här om dagen ^^ Men eftersom att vi har en gammal och skruttig gasugn så är tempratueran åt hel*ete så det är svårt att få dem bra :(. Den första satsen blev helt bränd på undersidan och resterande blev inte rikigt färdiga i mitten, men de blev goda oavsett ^^ Ett tips är att ha 2-3 krm kanelpulver i då blir de extra goda ;)

  • filibustern

    bakade i fredags. i stugan.. men det blev lite misslyckat. gjorde en sockerkaka utan ägg. och det tog sammanlagt typ 1.5 timmar för den att bli klar. jättemysko, den blev klar på utsidan, men var smet inuti fortfarande. efter typ 50 min insåg jag att jag fortfarande hade på snabbuppvärmning på ugn, istället för rätta inställningen.... :P så det förklarade en del haha. 

  • frkmaria

    Jag bakade en tårta förra fredagen till min sambos födelsedag. Tanken är att jag ska bli bättre på tårtor fram tills bröllopet och lyckas jag är tanken att jag ska göra bröllopstårtan. :) 

  • Alyllyra

    Jag bakade i förra veckan. Har hittat ett härligt och gott filbröd som blir saftigt och är enkelt: bara att blanda ihop ingredienterna och ner i en brödform och så in i ugnen.
    Jag gillar att baka bröd, men det blir oftast så stora projekt av det att jag inte orkar i slutändan. Därför gillar jag konceptet "blanda - grädda - ät" , inga jästider (bakpulver) eller nått Solig

  • bettansss

    Förra vecka gjorde jag Wedding Cupcakes från Leilas Hello Cupcake!, blev lyckat hoppas jag, mina jobbarkompisar som jag bjöd dem på lät nöjda i alla fall. Jag tycker det är jättekul att baka men jag smakar typ aldrig av det jag bakar, men hur mycket jag bakar går i vågor. Igår gjorde jag semlor som jag bjöd min familj på, de blev goda! Jag tycker inte om köpesemlor men egna med hemgjord mandelmassa är supergott! Och hur enkelt som helst att göra:

    mixa 1 dl sötmandel i matberedare. När det har blivit till ett grovt pulver, i med en äggvita och 1/2 dl florsocker och mixa igen tills det blivit en massa. Räcker till ca 6-7 semlor! 

  • a ring on my finger

    Ett par månader sedan. Äter LCHF och i början bakade jag massor av brödd och kakor för att söka ersättare till mina älskade mackor och kakor. Nu har jag inte några sådanna behov kvar och baar endast till barnens födelsedagarn och möjligtvis någon gång till på ett år.
    Tänkte faktiskt försöka mig på gluten och sockerfria semlor i veckan. Glad

Svar på tråden När bakade du sist?