• Äldre 17 Feb 13:48
    1898 visningar
    7 svar
    7
    1898

    Finns min drömlokal i Göteborgstrakten?

    Mitt dröm är att hitta någon typ av herrgård/säteri/slott som har ett kapell och där man får ha festen i deras lokal, samt bestämma själv med catering dricka och tårta. Dvs inte vara tvungen att köpa hela paketet från dem. Extra plus om det går att sova över!

  • Svar på tråden Finns min drömlokal i Göteborgstrakten?
  • Äldre 17 Feb 15:25
    #1

    Överås, men där kan du inte sova över.

  • Äldre 17 Feb 15:40
    #2
    Fjärilen skrev 2014-02-17 15:25:30 följande:
    Överås, men där kan du inte sova över.
    Glömde länken
    overas.nu
     
  • Äldre 17 Feb 20:17
    #3

    Underbart vackert, tack! Skall kolla vad det kostar. Gärna fler förslag om någon vet, sådana här ställen är inte billiga, så det kan vara bra med fler att jämföra med. Men det var spot on vad jag önskar mig!

  • Äldre 17 Feb 20:43
    #4

    Vi var på överås och det finns ett hotell en bit upp på gatan där många av våra gäster bodde. Hotell Örgryte eller något sådant tror jag det hette. Det är inte vägg i vägg, men dom tyckte det funkade jättebra :) Annars är det ju rätt nära till Gothia Towers också.
    Det vi gillade med Överås var att det var lite "charmigt slitet", dvs det blev inte "för fint", men ändå maffigt med takhöjden och allt det där "snirkliga". Jag vet däremot att flera har varit dit och tittat och blivit besvikna över att det inte är i "tip top-kvalitet". 
    En liten varning bara - rummen är inte jättestora, så om ni ska ha sittande middag så kolla upp direkt om ni får plats! Vi hade inte sittande middag, utan lättare "plock-buffé" och vi hade nog aldrig fått plats annars..   

  • Äldre 17 Feb 21:51
    #5

    Kolla Nääs slott, super fint!


    24 Maj 2014
  • Äldre 17 Feb 22:13
    #6

    Nolhaga slott minns jag förresten att jag kollade på och tycke verkade jättefint! ..Kostar säkert en del dock.

  • Äldre 19 Feb 00:44
    #7

    Tack för tipsen alla! skall kolla allt! Jaha, är rummen där små? De såg stora ut på bilderna. Lite slitet gör inget, bara det är romantiskt, och det ser det absolut ut att vara.

Svar på tråden Finns min drömlokal i Göteborgstrakten?