• adegren77

    Primer plus CC-kräm? Är foundation bättre?

    Ska gifta nig i sommar, och tänker sminka mig själv då jag inte har blivit nöjd de gånger jag blivit "proffssminkad". Brukar sminka mig varje dag, men vill ju vara extra fin den stora dagen, och är sugen på att införskaffa mig Smashbox primer, som jag varit sugen på länge. Dock använder jag Lumenes CC-cream, som jag är väldigt nöjd med. Tycker den blir naturligare och smälter in bättre i ansiktet än en foundation. Så min fråga är, funkar det att använda både och (det är ju lite primer i CC-creamen) eller kommer det bli kaka på kaka? Eller bör jag satsa på en foundation ändå? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Primer plus CC-kräm? Är foundation bättre?
  • ungstark40pluss

    Jag använder ofta primer under både BB- och CC-kräm. På mig fungerar det jätte bra. Om du föredrar CC framför en foundation tycker jag du ska välja det på Din fina dag så du känner dig bekväm och självsäker.
    Kram Tess 

  • iSusanna

    BB- och CC-creams kan innehålla solskyddsfaktor, liksom foundations. Se till att du väljer en utan spf - så slipper du se ut som ett glansigt spöke på fotografier med blixt (även om er fotograf använder naturligt ljus under dagen så åker oftast gästernas kameror med blixt fram på festkvällen).

     

Svar på tråden Primer plus CC-kräm? Är foundation bättre?