• Äldre 15 Feb 19:07
    2212 visningar
    2 svar
    2
    2212

    Hur göra med önskelista?

    Vi ska snart skicka ut våra inbjudningar och filar på de sista formuleringarna.

    Mina föräldrar ska ta emot O.S.A. och det står också på inbjudan att ev. frågor (om bröllopet) besvaras av dem. Vi har gjort en önskelista på nätet som mina föräldrar har fått adressen till. Vi tänkte göra som så att de gäster som ev. frågar om presentönskemål får adressen till listan av dem.

    Tycker ni att detta är ett bra sätt? Hur många gäster brukar fråga om önskelista? Vi vill helst inte skriva något om önskelista i inbjudan då det känns lite fel.

    Och hur lång lista kan man göra? Nu har vi typ 25-30 grejer på listan, allt från äggkoppar för 40 kr till upplevelser på bröllopsresan för 1300 kr.

  • Svar på tråden Hur göra med önskelista?
  • Äldre 16 Feb 11:17
    #1

     


    Hej,
    Vi sitter också och funderar över önskelista. Jag och min har ganska mycket saker och om vi ska skriva en önskelista kommer det bli en ganska specifik lista. Vi vill inte få dubbelt av saker och ting och att lämna en önskelista på typ Cervera gillar vi inte riktigt.


    Jag tycker det låter som en bra grej att lägga ut en lista på nätet, men det förutsätter ju att det inte gör någonting om flera personer köper samma sak eller att alla informerar dina föräldrar om vad de köpt så de kan ta bort sakerna på listan. Men då gäller det ju att du kan hålla dig från att gå in och kolla vilka saker som är borttagna :)

    Det är svårt det där med önskelista, man vill ju inte känna att man tigger, men man vill inte heller ha saker som man bara kommer ställa in i skåpet. Presentkort är ganska bra, men kanske lite tråkigt...


    25-30 saker på listan låter som ganska mycket, men det beror ju på hur många gäster ni har :) Jag tar också gärna emot tips hur man ska göra med önskelista. Det är inte helt lätt.. Vi vill inte heller att gästerna ska känna att de måste köpa något från listan.


    Lycka till!

  • Äldre 16 Feb 13:50
    #2

    Tack för svar milla87!

    Vi har gjort en önskelista på www.onskelista.nu! Då kan man lägga in saker från olika affärer (eller bara skriva in egna saker typ "Salladsbestick" utan att länka till någon specifik butik) och det finns en funktion för gästen att kryssa det som är köpt. (Men när vi är inloggade och kikar på listan ser vi inte detta, smart va?)

Svar på tråden Hur göra med önskelista?