• Emsa

    Hyra kock på möhippa

    Hej alla BT:are !
    Är det någon som vet var man kan " hyra " en kock till en möhippa ?
    DVS vi vill laga mat tillsammans med en kock. Detta skall vara i Sthlms området.
    Tack

  • Svar på tråden Hyra kock på möhippa
  • Gnu

    Hör med restaurant Gässlingen. Jag tror att man kan komma dit och vara i deras kök. Har inte varit med själv, men rykten går ju...

  • Oliven

    Hittade en till

    www.addfood.se/

    De skriver att en kock kan komma hem till ex. möhippan. Men jag vet inte om man lagar i grupp eller "bara" får maten serverad.

  • Nynnar

    Jag tror det finns en somnheter Jonas kök där man kan få laga mat med honom... har dock inte pratat med honom. så jag vet inga priser etc.

  • Emsa

    Tack för tipsen !
    Verkar som sagt bli en dyr historia, så det blir till att hitta på något annat.

  • Majsan80

    För att hyra en kock bör du gå genom ett cateringföretag eller hyra in en kock på privat basis. Min blivande har gjort en del sådana uppdrag privat o ska troligen göra ett snart genom sitt jobb. Känner du ingen som arbetar som kock? Eller så kan jag skicka den infon jag har om du skriver en mailadress.

  • brudimaj

    Vi va en möhippa på transibiriska soppköket, hette det verkligen så..nånting ditåt ilallafall. Där får bruden laga soppa med en kock i hans lilla kök. Lokalen är liten!! och mysig. Kanske för..10-15 persoenr max. Vi hade jättekul. Köket låg med öppning mot borsdelen så vi hade koll på dom i köket och drack vin och pratade. Kan verkligen rekomendera det stället, i Stockholm.

  • erika stiller
    Emsa skrev 2003-10-25 11:24:06 följande:
    Hej alla BT:are !
    Är det någon som vet var man kan " hyra " en kock till en möhippa ?
    DVS vi vill laga mat tillsammans med en kock. Detta skall vara i Sthlms området.
    Tack
    Prova kockenkommerhem.se
Svar på tråden Hyra kock på möhippa