• Josephine86

    Erfarenheter utav James Allen??

    Jag och min sambo har precis börjat planera vårat bröllop som ska äga rum om ett år. Redan har jag lyckats snöa in mig på en ring från James Allen. Men det ät väldigt läskigt att köpa något så pass viktigt på nätet, oavsett hur mycket vi har läst på. Därför är jag så oerhört tacksam över att höra om era erfarenheter? Har du köpt en diamanterna från James Allen? Är du nöjd med produkten, servicen via chat eller telefon? Jag vill veta ALLT så snälla hjälp mig! Alla kommentarer är jag ytterst tacksam för.

  • Svar på tråden Erfarenheter utav James Allen??
  • GustavB

    Jag köpte min fästmös förlovningsring från JA och även även vigselringer som jag själv ska ha sen när vi gifter oss. 

    Fick alltid snabba svar. Värderingen jag gjorde i Stockholm på ringen stämde precis överens med vad jag fick från dom. Även om själva värdet är högre här i Sverige.

    Första ringen skickade jag till en vän i USA som tog med sig den till Sverige för att slippa tull+moms andra ringen beställde jag när vi var i NY.

    Kommer dock inte köpa vigselringen till min blivande därifrån eftersom de inte har exakt den design jag vill ge bort. 

  • VANBRUUN

    Även om vårt företag har James Allen som en direkt konkurrent ser vi upp något oerhört till dem, de är väldigt duktiga, du kan absolut lita på dem om de har en sådan ring du vill ha! 

    Lycka till med ditt köp! 


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Tossen

    Jag har köpt en solitärring från JA som jag får hämta i NYC på torsdag. Kan berätta lite mer efter det om det fortfarande är aktuellt.

  • Anonym JA kund

    Jag och min fästman köpte diamanten (0.78 princess cut) online från JA och vi upplevde köpet som väldigt bra för att...

    - Vi sparade massa pengar! Vi ville ha en specifik ring och i butik hade den kostat 9000 australiensiska dollar eftersom att vi även skulle ha valt (köpt) själva mittsten som vi ville ha via dem. Istället köpte vi mittstenen online hos JA för kanske 3000 dollar och fick i slutändan exakt den ring vi ville ha av butiken i Australien ändå. Men då vi hade vår egna mittsten kunde de inte snuva oss på pengar och vi spenderade 5000 AUD allt som allt motför 9000 AUD för samma ring :) 

    - Vi var väldigt pålästa innan vi gjorde vårt köp. Vi hade fått en hel föreläsning av butiken i fråga kring hur man avgör kvalitén på en princess cut diamant (table with, depth, the C's och allt vad det är) och läst massor online. Vi hade känt och klämt i flera butiker så utifrån GIA-certifikatet visste vi alltså exakt vad vi betalade för när det kom till kvalitén på diamanten. GIA-certifikatet gjorde att vi kände att vi inte gjorde ett "blind-köp" utan vi visste vad vi skulle få. Vi tog även stenen till en butik när vi fick den och man kunde se GIA-numret innuti stenen med förstorningsglas så vi VET ocskå att vi fått vad vi betalat för. 

    - Man har ju även rätt att returnera stenen/ringen om man inte är nöjd tror jag. Det är också en stor trygghet :)

    - Servicen var jättebra och de var alltid behjälpliga och svarade fort. Men jag förstår om du är nervös, man vet ju inte om de bara försöker lura en förens man själv gjort ett köp. Men jag upplevde att allt verkligen var så bra som det verkade! 

    - Vi har fått både diamanten vi köpte och hela ringen i sig värderad i efterhand och den är värd mycket mer än vad vi betalade så vi är helt klart nöjda :) 

  • Josephine86
    Anonym JA kund skrev 2014-04-01 14:31:37 följande:

    Jag och min fästman köpte diamanten (0.78 princess cut) online från JA och vi upplevde köpet som väldigt bra för att...

    - Vi sparade massa pengar! Vi ville ha en specifik ring och i butik hade den kostat 9000 australiensiska dollar eftersom att vi även skulle ha valt (köpt) själva mittsten som vi ville ha via dem. Istället köpte vi mittstenen online hos JA för kanske 3000 dollar och fick i slutändan exakt den ring vi ville ha av butiken i Australien ändå. Men då vi hade vår egna mittsten kunde de inte snuva oss på pengar och vi spenderade 5000 AUD allt som allt motför 9000 AUD för samma ring :) 

    - Vi var väldigt pålästa innan vi gjorde vårt köp. Vi hade fått en hel föreläsning av butiken i fråga kring hur man avgör kvalitén på en princess cut diamant (table with, depth, the C's och allt vad det är) och läst massor online. Vi hade känt och klämt i flera butiker så utifrån GIA-certifikatet visste vi alltså exakt vad vi betalade för när det kom till kvalitén på diamanten. GIA-certifikatet gjorde att vi kände att vi inte gjorde ett "blind-köp" utan vi visste vad vi skulle få. Vi tog även stenen till en butik när vi fick den och man kunde se GIA-numret innuti stenen med förstorningsglas så vi VET ocskå att vi fått vad vi betalat för. 

    - Man har ju även rätt att returnera stenen/ringen om man inte är nöjd tror jag. Det är också en stor trygghet :)

    - Servicen var jättebra och de var alltid behjälpliga och svarade fort. Men jag förstår om du är nervös, man vet ju inte om de bara försöker lura en förens man själv gjort ett köp. Men jag upplevde att allt verkligen var så bra som det verkade! 

    - Vi har fått både diamanten vi köpte och hela ringen i sig värderad i efterhand och den är värd mycket mer än vad vi betalade så vi är helt klart nöjda :) 


    Åh va kul att höra! Står på deras hemsida att man ska ha 60 dagars returrätt så det får man väl hoppas stämmer. Hade ni bara mailkontakt med JA eller även telefontontakt?
    Det är en princesscut som jag är ute efter. Läser på jag med precis som du säger om de fyra C:na osv men om du har några specifika tips är det välkommet =) 
    Det är ju en hel djungel det där! Även om du har tips på sidor jag behöver läsa på är tacksamt mottaget. Har inte jättebra koll på table with och depth...än.

    För mig lutar det också åt att beställa stenen från JA och köpa själva ringen från en guldsmed här hemma. Vill verkligen veta att jag har en ring som passar min förlovningsring och som känns bra på handen och då känns det tryggare att sätta ihop ringen på hemmaplan.

    Men kul att läsa att ni är nöjda! 
  • Tossen

    Jag är supernöjd! Verkligen. Den var precis som jag tänkt mig och det känns som att den är som gjord för mitt finger.

    Försökte lägga upp en bild från mobilen men det verkar inte fungera :(

  • Josephine86

    Tossen: Va kul! Hade varit kul att se en bild men teknikens under ibland ;)
    Hittat många fina ringa på JA men är rädd för att jag köper hem en ring som sedan inte passar med min förlovningsring.
    Läst en del negativa kommentarer från personer som tyckt att deras ringar varit "slaffsigt" gjorda från JA men vem vet... jag kanske vågar.

Svar på tråden Erfarenheter utav James Allen??