• Salt

    Lamastone.se

    Har hittat en intressant ring på www.lamastone.se och undrar om det finns någon som har erfarenhet av detta företag?

    Berätta gärna om er upplevelse, kontakt och om ni är nöjda! Visa gärna bilder också
    Tack på förhand!  

  • Svar på tråden Lamastone.se
  • Katarina

    Jag har funderat på att beställa därifrån - men har inte bestämt mig ännu. Tänker att jag nog vill se ringen live innan jag bestämmer mig....

  • Salt

    Ok! Jag tycker att det verkar väldigt bra, man har ju öppet köp i 30 dagar så man kan skicka tillbaka den om man inte är nöjd efter att ha sett den i verkligheten!

    Från hemsidan:
    "Leveranstiden är normalt 8-20 dagar. Frakten är alltid gratis och du har alltid 30 dagars öppet köp hos Lamastone. Alla produkter paketeras väl och levereras i exklusiva presentinslagna förpackningar"

    Får man fråga vilka ringar du tittar på??  

  • Katarina

    Gäller det även om man har gravyr?

    Tittar på:

    www.lamastone.se/vigsel-forlovningsring-vitt-guld-11st-diamanter-077ct-p-7762.html

    www.lamastone.se/sjustensring-vitt-guld-prinsesslipade-diamanter-105ct-p-7816.html

    Tänkte först ha något sånt här:

    www.lamastone.se/sidostensring-vitt-guld-11st-diamanter-048ct-p-3613.html

    men tror den de två första gör sig bättre med min förlovningsring, som må vara blygsam men jag älskar den!

  • Salt

    Men guuu va fina ringar!  Vad har du för förlovningsring?
    Jag har ingen förlovningsring, vi hoppar nog över att förlova oss och gifter oss direkt :-P Men det kanske hinner ändras haha. Börjar bli otålig när man hänger här på BT och ser allt vackert.

    Jag har tittat på solitärer men det passar inte mig, så det blir helt klart en helallians!

    Detta är min favorit!

    www.lamastone.se/eternity-ring-palladium-runda-briljantslipade-diamanter-087ct-p-9707.html
     

    Eller samma fast 1,2 carat eller 0,42.
    Vill inte ha så breda ringar, men vill ju ha många fiiiina diamanter

    Ska även ha en slät ring:

     www.lamastone.se/slat-forlovnings-vigselring-palladium-p-14992.html

  • Salt

    Det gäller nog inte om man har gravyr i, men det kan man ju göra i efterhand hos vilken guldsmed som helst typ?Och det kostar inte så mycket har jag fått för mig.
     

  • Katarina

    Sant!

    Jag har en enkelt ring som är 3 mm bred med en liten diamant, tror den skulle försvinna helt med en maffig solitär....

    Jag har aldrig varit särskilt intresserad av damanter - men nu helt plötsligt har detta letande efter vigselring gjort att jag bara måste ha princessslipande diamanter i min ring...och jag vill helst att den ska vara 4 mm bred.

    Funderar på om jag vill ha vitt guld eller palladium - min förlovningsring är i palladium - så det kanske vore det bästa...

    Alla dessa val!!

    Jag har inte så lång tid på mig heller då jag gifter mig 12 april....tiden bara rusar iväg!

  • Salt
    Katarina skrev 2014-02-07 15:01:36 följande:
    Jag har aldrig varit särskilt intresserad av damanter - men nu helt plötsligt har detta letande efter vigselring gjort att jag bara måste ha princessslipande diamanter i min ring...och jag vill helst att den ska vara 4 mm bred.
    Hahaha exakt samma här! 

    Jag velar jättemycket om bredden på ringen.. så himla svårt.

    Jag tycker du borde välja palladium i vigselringen också, annars kan förlovningsringen skava sönder ringen i  vitguld! 
Svar på tråden Lamastone.se