• Carolinekahlstrom

    Inbjudningskort och hemsida

    Hej!


    Vi var lite snabba med att skicka efter inbjudningar och har ni kommit på lite saker som jag hade velat fanns med på dem. Jag tänkte då istället starta en hemsida/blogg där jag kan skriva restrerande av informationen, bl.a. att vi önskar oss pengar/presentkort för att kunna resa på en bröllopsresa. Skulle vilja ha en sida där man kan gå in på olika kolumner/kategorier redan längst upp på sidan så att man slipper söka efter informationen liksom. Kan inte fixa hemsidor själv, och då finns det ju bara blogg som alternativ, vilken är bäst? Går det att få till så som jag beskriver på en vanlig blogg?


    Sen tänkte jag höra, vi har ungefär 15 km mellan vigselplats till mottagningen och kommer inte att kunna lösa den biten med skjuts till alla därimellan. Uppfattas det redan på inbjudan där vi skrivit plats och tid osv för båda delarna, eller måste man skriva ut det specifikt?


     


     

  • Svar på tråden Inbjudningskort och hemsida
  • Milos

    Vi gjorde precis så som du tänkt dig. Bloggen är en blogspot-blogg (tror det även kallas blogger?), och även jag som är totalnovis på bloggskrivande lyckades enkelt ordna olika kategoriflikar högst upp på bloggen.

    Sen tycker jag det verkar tydligt nog att gästerna måste ordna egen transport, om du angivit platser och tidpunkter för vigsel och fest, så det behöver du nog inte oroa dig för. 

Svar på tråden Inbjudningskort och hemsida