• tvåalex

    Ingen möhippa??

    Känns lite pinsamt att ta upp en sån här sak men det är så att jag har haft otroligt svårt att hitta vänner och nu börjar jag fundera angående Möhippa, jag känner att det är onödigt att ha det då jag inte har någon aning om vilka som skulle kunna komma. 
    Hur hade ni gjort i min sits? Hade ni skrivit med på er hemsida/blogg att ni inte vill ha möhippa? eller skulle ni bara vänta och se vad som händer?
    Min blivande ska ha svensexa. 
     

  • Svar på tråden Ingen möhippa??
  • Marie Malmö

    Det är inte bruden som fixar med möhippa, det är vännerna. Så jag tycker inte du behöver fundera på det överhuvudtaget. Kanske fixar dina vänner det - eller inte!
    Jag tänker inte på det alls, men misstänker att det kommer en eftersom min enda gifta väninna fick det.

  • sandrahs

    Jag tror TS menar att hon inte vet vilka som skulle vilja anorda en möhippa eftersom hon skriver "jag har haft otroligt svårt att hitta vänner ".


     


    Jätte svårt, men vill du ha möhippa? Om du är sugen på möhippa men är orolig att du inte har tillräckligt nära vänner som kan anorda så kan du faktiskt anorda själv, du gör ju som du vill!

  • niriel

    Jag förstår dig. Jag har typ inga nära vänner i den stad jag bor i nu och när vi planerade bröllopet var min tärna höggravid (bebis var 6 veckor på bröllopet) och min andra bästa vän rätt nyligen gravid (eller vad man säger) och båda bor 40 mil från mig. Så jag tänkte att det nog inte blir någon. Men det blev av, och även om det var väldigt få personer där var det väldigt mysigt och trevligt och något jag inte hade velat vara utan. Så jag tycker inte att du ska avsäga dig det, om du har vänner som vill ge dig en trevlig kväll/dag tycker jag att du ska låta dem ordna något! 

  • frkmaria

    Var med i en liknande situation. Mina vänner annordnade möhippa till en av deras bekanta (min bekant med men jag var inte bjuden på bröllopet..) eftersom de misstänkte att hon inte skulle få annars. De gjorde en bra insats med roliga aktiviteter men den blivande bruden var inte ens benägen att tacka för hippan efteråt. Snacka om att de var bittra efteråt! Det är ingen direkt som känner att de är vän med henne utan mer umgåtts i par med hennes nuvarande. Hursom kände de att de fick ta den rollen, och det kanske någon av dina gäster gör också? :)

  • TheD

    Men vill du ha en? Jag ville inte ha pga kontrollbehov så jag slapp. Sen skulle det bara vara syrran med iaf. Så min mamma och syster bjöd ut mig på middag :) jag tycker faktiskt att blivande brud/brudgum kan anordna sin möhippa/svensexa.

Svar på tråden Ingen möhippa??