• Elvira­Johans­son
    Äldre 4 Feb 21:14
    6403 visningar
    8 svar
    8
    6403

    Färgat håret 2 ggr på 48 timmar, fortfarande grönt.

    Hej!

    Härom dagen fick jag ett ryck och färgade mitt ljusblonda hår lite mörkare. Tanken var att det skulle bli mörkblont/ljusbrunt, med istället blev det någon slags blandning mellan mörkblont och grönt (of course...). Det såg inte helt hemskt ut, så jag stod ut med det i drygt 24 timmar innan jag färgade det ljusare (alltså inte blekte) igen. Nu är det ljusblont, men ändå med en touch av grönt. Och jag vill bli av med det gröna.

    Har läst om att man kan behandla håret med askorbinsyra/ketchup/etc för att bli av med det gröna,
    men funkar detta även fast jag har färgat det igen efter att det först blev grönt?

    Nån som vet?

  • Svar på tråden Färgat håret 2 ggr på 48 timmar, fortfarande grönt.
  • Äldre 4 Feb 22:00
    #1

    Du kan prova att köpa silverahampoo. Det tar bort den gula nyansen i håret och kanske fungerar det på grönt oxå. Går att köpa på Åhléns eller i vanlig matvaru butik. Lycka till

  • Madick­en
    Äldre 4 Feb 22:05
    #2

    Mitt första tips är att inte färga det på minst en vecka. Sen vet jag inte riktigt om ketchup är så himla bra, men en färg med lite rött i dämpar det gröna! Lycka till

  • Äldre 5 Feb 11:23
    #3

    När jag skulle förga håret från blont till brunt sa de att jag var tvungen att förfärga det rött, för annars blir det just grönt. Mitt tips är att gå till en butik som har koll på hårfärg (jag gick till åhlens city i stockholm, vet inte om de har lika bra koll på andra ställen) och köpa sån där förbehandling. Den kanske funkar i efterhand också. Annars är det frisörbehandling som gäller.

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 5 Feb 13:10
    #4

    Man kan använda tomatpure för att neutralisera det gröna - Jag har sett det fungera på vänner - men rådfråga en frisör först, vilken hårtyp du har och vilken färgtyp som du använde kan nog påverka resultatet. Lycka till!!

  • Äldre 5 Feb 14:12
    #5

    Jag läste att man kan använda askorbinsyra:

    "Köp askorbinsyra på apoteket! Blanda med vatten och skölj över håret. -Tadaa: det gröna neutraliseras och försvinner bort! (2msk askorbinsyra pulver + 2dl ljummet vatten)."

    Hittade tipset hos Solong Glamour 

    Lycka till!
    Tess 

  • Äldre 5 Feb 14:32
    #6

    Silverschampoo är även mitt råd Glad
    Finns på Kicks och liknande ställen

  • Äldre 5 Feb 15:38
    #7
    ungstark40pluss skrev 2014-02-05 14:12:28 följande:
    Jag läste att man kan använda askorbinsyra:

    "Köp askorbinsyra på apoteket! Blanda med vatten och skölj över håret. -Tadaa: det gröna neutraliseras och försvinner bort! (2msk askorbinsyra pulver + 2dl ljummet vatten)."

    Hittade tipset hos Solong Glamour 

    Lycka till!
    Tess 
    Jag håller med ovanstående som jag citerade, askorbinsyra är nog de ända som kan hjälpa,

    Du kan aldrig neutralisera grönt med silverschampoo alltså kommer det inte hjälpa dig alls. Prova med askorbinsyra, det kan absolut hjälpa.
    Men skippa silverschampoot.

    Alternativt gå till en frisör! Kan svida lite i plånboken men det är det ofta värt.
  • Äldre 6 Feb 15:04
    #8

    Inget silvershampo!


    Ha i en toning med guld eller rött. Tex wella colour touch 7,3 eller 8,3 beroende på vilket utgångsläge du har, gå till en frisör som säljer hemmatoningar och färger är mitt råd. Dom borde hjälpa dig. Har du i färg på färg är det lätt att det blir för mörkt.


    Lycka till.

Svar på tråden Färgat håret 2 ggr på 48 timmar, fortfarande grönt.