• Äldre 4 Feb 20:03
    6157 visningar
    37 svar
    37
    6157

    Smakråd angående framsidan på våra inbjudningskort

    Det har börjat bli dags att pyssla ihop våra inbjudningskort, allt material är inköpt och 60 inbjudningar ska iväg om några veckor och det är mycket att pilla med.

    Jag vet att detta är en riktig petitess men av någon anledning har jag enorm beslutsångest över huruvida jag ska placera våra nämn högst upp eller längst ner på framsidan. Framsidan på inbjudningkorten är ju ändå det första man ser (eller tja, andra om man räknar med kuverten). Tanken från början var att bandet skulle vara i mitten och det skulle stå "Inbjudan" över det och våra namn under, men jag insåg just surt att det inte kommer att få plats...

    Så alla smakråd är välkomna, jag undrar helt enkelt om det blir finast att ha texten över eller under spetsbandet? Ni behöver absolut inte motivera er, jag är mest nyfiken på era första inttryck :)



    (Jag vet att man ska vara fösiktig med att lämna ut personliga uppgifter men bara förnamn tycker jag inte borde vara någon fara, man tappade mycket av helhetsintrycket när jag cencurerade dem)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-19 19:19
    Tack alla som kommit med åsikter, vi (läs jag) beslutade oss för att ha texten överst och har nu börjat massproducera!:)
  • Svar på tråden Smakråd angående framsidan på våra inbjudningskort
  • Äldre 4 Feb 20:08
    #1

    Texten överst tycker jag.


  • Äldre 4 Feb 20:26
    #2

    Era namn högst upp:)

  • Äldre 4 Feb 20:45
    #3

    namnen högst upp

  • Äldre 4 Feb 20:53
    #4

    Namnen ska vara högst upp tycker jag :)

  • Äldre 4 Feb 20:53
    #5

    Tack för alla snabba svar och åsikter. Verkar vara ganska enhälligt hittills :)

  • Äldre 4 Feb 20:56
    #6

    Jag säger också överst Glad

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 4 Feb 21:02
    #7

    Fina färger ni har! Mitt första intryck va att ge emot strömmen och säga att texten borde vara underst men har ångrat mig - överst blir bäst!. ;)

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 4 Feb 21:16
    #8

    Högst upp

  • Äldre 4 Feb 21:19
    #9

    Texten under


  • Äldre 4 Feb 21:20
    #10

    Nu har jag bra underlag att lägga fram för min blivande!  Det var nämligen så att han ville ha texten underst och jag ville ha den överst, men hade jag skrivit det från början så hade han någ åberopat jäv


    SandraElisabet skrev 2014-02-04 21:02:46 följande:
    Fina färger ni har! Mitt första intryck va att ge emot strömmen och säga att texten borde vara underst men har ångrat mig - överst blir bäst!. ;)
     Tack Jag hade svårt att ta beslut vad gällde färgerna också, var rädd att ljusblått på inbjudan skulle ge en "det blev en pojk"-känsla. Nu har vi istället beslutat oss för att det minst sagt luddiga färgtemat "hav", vilket innebär olika nyanser av blått, turkost, silver, blågrönt osv. Min syster och tärna kommer tex att ha den här färgglada klänningen.


     Får hoppas att det inte blir för mycket med alla olika färger men det ger väl sig!
Svar på tråden Smakråd angående framsidan på våra inbjudningskort