• Leekej

    Tips på vigselförrättare New York

    Hej,

    Vi planerar att gifta oss i NY till sommaren :)

    Eftersom vi inte är med i svenska kyrkan och planerar på att gifta oss utomhus så är svenska kyrkan inte ett alternativ (tror jag?). Det verkar ju finnas flera hundra och de samlingssidor som jag varit inne på (t.ex. www.weddingwire.com/shared/Search&cid=9&geo=new+york). Där användarna kunna skriva kommentare sätter de ju högsta betyg på alla, vilket gör det hela ganska svårt så kan inte låta bli att fundera på hur ärliga dessa är :/

    Undrar däför om någon här har ett bra tips på en vigselförrättare som ni varit i kontakt med alt utnyttjat. Skulle vara väldigt skönt att få i alla fall något tips på en bra person som gör civil-union (ickereligösa) vigslar.

    Stort tack på förhand
    /J

  • Svar på tråden Tips på vigselförrättare New York
  • PippiL8

    Hej!
    Jag och min man gifte oss i central park i augisti 2013 och hade Sarah Ritchie som vigselförrättare. Hon var väldigt prisvärd och bra. Gjorde vigselakten personlig, kom med massa tips och hjälpe oss efteråt med hur vi skulle göra för att vara säkra på att det inte blev några problem att få äktenskapet registrerat i Sverige.  

Svar på tråden Tips på vigselförrättare New York