• FrökenW

Vilken bröllopsmässa i Stockholm?

Funderade på att sparka igång bröllopsplaneringen med ett besök på bröllopsmässa i helgen men insåg precis att det pågår två stycken samtidigt, Bröllopsmässan på Grand Hotel och Bröllopsfeber på Nacka Strandsmässan. Vilken, om någon, tror ni är värd ett besök? Bröllopsfeber förefaller störst, men det behöver ju inte betyda bäst. Tror inte riktigt vi pallar två...

Vi gifter oss först oktober 2015 så förhoppningen är att inspireras och få lite översyn på företag och tjänster, snarare än att faktiskt boka eller bestämma någonting. 

Erfarenheter, rekommendationer, varningar? 

www.brollopsmassan.se/

xn--brllopsfeber-5ib.se/vaelkommna.aspx

• Svar på tråden Vilken bröllopsmässa i Stockholm?
  • pysslingen

Vad härligt men ett oktoberpar! Vi gifter oss i oktober i år och det är många som blir förvånade när vi säger bröllop i oktober... Men det är en fin månad.

Jaja, tillbaka till frågan. Vi kommer att gå på den i Nacka, mest valde vi den för några bekanta var på den förra året och sa att de fick mycket inspiration där. Så jag hoppas att även vi kommer att få det! Sen ligger den smidigast till för oss med tanke på vår övriga "helgplanering men skulle tro att man kan få minst lika mycket utav att gå på den på Grand Hotel!

Jag vet inte om det svaret hjälpte alls, men det var ett svar i alla fall.

• FrökenW

Tycker hösten är så vacker, dessutom mindre risk att det krockar med någonting. Och så tänker jag väldigt årstidsbundet när det kommer till tema och dukning. 

Grand ligger bättre till för oss, och hänger man på låset fredag eftermiddag kasnke det är lite mindre folk, så kanske får bli den bara för det. Svårt att veta när man är helt ny i bröllopssvängen bara.

• Valencia

Vi ska gå på Grand hotells mässa. Tyckte den kändes lyxigare! Men den ligger också bäst till för oss :)

• ViktoriaStefan

Vi har bokat mässan på Nacka strand så dit åker vi på lördag.
    Vi passar dessutom på att lyxa till det med en myshelg med hotell fredag till söndag.

• FrökenW

Får bli en sväng till Grand på fredag då. Men ni som ska till Nacka Strand på lördag får gärna återkomma med reflektioner, det här med mässor kanske är så kul att det är värt söndagen också. :)

• Vaktmästare CE

Hej!

Såg att Nacka Församling var en av utställarna, och förutom att jag känner flera som jobbar där, alla väldigt trevliga, så är det ett utmärkt tillfälle att prata direkt med präster och musiker om psalmer/sånger/texter eller annat som har med den kyrliga vigseln. Eller varför inte boka en vigsel i vackra Nacka kyrka? Det är en av mina favoritkyrkor, bilder hittar ni här: svenskakyrkan.se/default.aspx

Oavsett hoppas jag att ni får en bra mässvistelse! :)

MVH Vaktmästare CE 

Svar på tråden Vilken bröllopsmässa i Stockholm?