• ViktoriaStefan

    Vad ska näbbarna bära?

    Jag har ett litet "bekymmer"
    Jag har tre barn och min blivande man har två barn, barnen är mellan 11 och 4½ år, det är två flickor och tre pojkar, alla fem barnen ska vara våra näbbar under vigselakten.
    Mitt bekymmer är det att båda flickorna ska bära varsin blomkorg och min äldsta son ska bära ringkudden, frågan är då vad de andra två pojkarna ska bära? De pojkarna är 9 och 4½ år.
    Det blir ju orättvist om två av fem barn inte har något att bära in i kyrkan. Snälla hjälp mig och kom med förslag.

  • Svar på tråden Vad ska näbbarna bära?
  • Marione

    Min första tanke är att man kanske kan dela på ringarna. Så att den äldsta pojken på 9 år också kan bära en ring. Sedan kanske 4 ½ åringen kan hålla i din bukett eller liknande när det behövs eller faktiskt ha en egen blomkorg. Det är ju inte bara för flickor

  • ViktoriaStefan

    Tack för tipsen.
    Jag letar och letar efter blomsterkäpp men kan inte hitta det någonstans, skulle vilja se en bild och veta var de går att beställa.

  • ViktoriaStefan
    junibruden89 skrev 2014-01-20 20:48:24 följande:
    Hm jag vet inte men antar att floristen kan binda en sån
    Tack!
    Jag ska gå och höra med någon imorgon Glad
  • BCJKTDCN

    Detta har jag bara fått återberättat eftersom jag ej fanns när detta hände men.
    När min bror var liten (2-3 år?) var han näbb på min fasters bröllop. Han hade en hemmagjord rustik vitmålad skottkärra fylld med blommor som han styrde när han gick in i kyrkan. Hans väg var inte precis spikrak utan han gick typ sicksack mellan bänkraderna och gästerna fick liksom "hjälpa" honom att visa var han skulle gå, typ puscha på/peka lite mm. Tydligen väldigt charmigt och lättade upp stämningen! Om era näbbar dessutom är ett snäpp äldre kanske de har mer kontroll på vad det är de ska göra så kanske blir lite mer uppstyrt då Oskyldig Vi kommer att ha två näbbar och hoppas på att kunna göra något i stil med det jag skrivit ovan!

    Kan de inte annars hålla handen? Jag menar, som syskon ändå gör ibland? Det tycker jag är fint!

  • ViktoriaStefan
    BCJKTDCN skrev 2014-01-21 08:27:21 följande:

    Detta har jag bara fått återberättat eftersom jag ej fanns när detta hände men.
    När min bror var liten (2-3 år?) var han näbb på min fasters bröllop. Han hade en hemmagjord rustik vitmålad skottkärra fylld med blommor som han styrde när han gick in i kyrkan. Hans väg var inte precis spikrak utan han gick typ sicksack mellan bänkraderna och gästerna fick liksom "hjälpa" honom att visa var han skulle gå, typ puscha på/peka lite mm. Tydligen väldigt charmigt och lättade upp stämningen! Om era näbbar dessutom är ett snäpp äldre kanske de har mer kontroll på vad det är de ska göra så kanske blir lite mer uppstyrt då Oskyldig Vi kommer att ha två näbbar och hoppas på att kunna göra något i stil med det jag skrivit ovan!

    Kan de inte annars hålla handen? Jag menar, som syskon ändå gör ibland? Det tycker jag är fint!


    Åå vad gulligt!
    Jag tycker också att de kan hålla handen men problemet är ju att de tycker att det blir orättvist om de tre andra barnen har något att bära. Jag ska ta reda på hur en blomsterkäpp ser ut då det lutar mest åt det just nu men det kan ju ändras....
  • Chicita

    Våra näbbar (tjejerna) fick varsin korg, men inget speciellt i dom. Killen hade inget alls.
    Men annars kan det vara en bra idé med lite gott i en korg så att dom är sysselsatta under i alla fall en del av vigselakten.

    Nu vet jag ju inte om ni tänkt att tjejerna ska strö ut blomblad (brukar många gånger vara det som menas med "blomkorgar", men inte alltid). Om det var det ni tänkt så glöm inte kolla att det är ok med kyrkan först Glad 

  • ViktoriaStefan

    Tack för tipsen.
    Det blir troligtvis en varsin näbbkäpp till pojkarna. De kommer vara lindade i vitt sidenband och ha en röd ros men i övrigt blir den lik denna.

Svar på tråden Vad ska näbbarna bära?