• Äldre 18 Jan 15:59
    1231 visningar
    5 svar
    5
    1231

    Strandbröllop i Kalmar?

    Hej!

    Vi ska gifta oss i sommar och är mitt uppe i planerandet, det "enda" som saknas är en strand! Jag har alltid velat gifta mig på en strand, och tanken är att alla ska vara barfota så det måste nästan vara sand för att det inte ska bli märkligt ;)

    Den enda strand jag hittat är Kalmarsundsbadet (om man inte räknar Långviken), men det är ju en liten och nybyggd strand. Dvs inte en naturlig. Dock passande eftersom festlokalen ligger alldeles i närheten :)

    Men hursomhelst så undrar jag om man får gifta sig där? Är det någon som gjort det? Jag har mailat vigselförrättare men inte fått något svar ännu, så jag tänkte att jag provar här :)  

  • Svar på tråden Strandbröllop i Kalmar?
  • Äldre 19 Jan 12:02
    #1

    Varför inte åka över till öland och gifta sig. Där finns det så många fina stränder. annars är väl stensöbadet fint

  • Äldre 19 Jan 14:27
    #2

    Hej!

    Jo vi ville vara på Öland från början, isåfall Böda, men det blir lite krångligt då inga av gästerna kommer att ha bil då de kommer att flyga ner. Så blir så bökigt att ta sig dit och tillbaka :/ Vill gärna vara i Kalmar då festen ska vara i Kalmar.

    Då det är högsäsong så är det väldigt svårt att få boende i Böda så jag tänker att det nog är lättare i Kalmar.
    Stensöbadet har jag inte hört talas om faktiskt. Är det sand där? 

  • Äldre 19 Jan 19:12
    #3

    Har för mig att det finns strand på stensöbadet. Är visserligen 15 år sen jag flytta från kalmar. Men jag vet att jag tyckte om stensöbadet.

  • Äldre 19 Jan 19:14
    #4

    Hur ser er budget ut. För går ju att hyra buss och frakta gäster fram och tillbaka.

  • Äldre 19 Jan 23:16
    #5

    Stensöbadet ska jag absolut kolla upp :) 

    Jo budgeten tillåter väl "frakt", men det känns lite bökigt och slöseri med tid också. Vill gärna ha festen och vigseln i närheten av varandra :)  

Svar på tråden Strandbröllop i Kalmar?