• Äldre 15 Jan 10:20
    2456 visningar
    5 svar
    5
    2456

    Vintips!

    Hejsan, jag funderar på vad för vin man ska köpa? Tycker det är tråkigt med boxar. Men det går ju att beställa kartonger med fler flaskor, såg den här länken t. ex:  www.morbergzinfandel.se/ 

    Någon som har smakat det? 

    Tack! 

  • Svar på tråden Vintips!
  • Alylly­ra
    Äldre 15 Jan 10:47
    #1

    Har inte smakat vinet i fråga, men Zinfandel är alltid gott tycker jag! Men det beror ju på vad man har för smak och vad det är för mat... Glad

    Alla vin går att få i lådor, det är så de kommer till Systemet. Vi la in en beställning på Systemet och hämtade ut allt på pall, då behöver de inte plocka upp alla flaskor utan lådorna är fortfarande förseglade och går lätt att bära. Om du köper vin på hylla kan du fråga personalen om de har en låda du kan få. Det brukar ofta ligga en hög i närheten av kassan med lådor man kan ta.
    Samma gäller öl, cider, champagne och sprit, Systemet har hur mycket lådor som helst så det är bara att be om det. 

  • Äldre 15 Aug 14:24
    #2

    Jag kan passa på att tipsa er om att Per Morberg har ett alldeles utmärkt ekologiskt vin också, jag har inte testat hans zinfandel men jag har testat hans Merlot som är ekologisk! 

    Verkligen så himla gott, och jag tycker om att köpa ekologiskt.

    Kan verkligen rekommendera er att beställa detta: http://www.systembolaget.se/78081

  • Äldre 24 Aug 23:08
    #3

    Vi ska ha vegetarisk buffé och har hittat ett ekologiskt rättvisemärkt vitvin på box som heter Mandala, vi gillar det vinet och det är enkelt så det funkar nog till buffé.

    Till förrätt ska vi ha vego-skagen på toast och har bestämt oss att ha en rose prosecco till. Vi testkörde det i helgen och det fick godkänt av samtliga  av min sambos och mina föräldrar som var närvarande :)

    Jag kan typ _inget_ om vi, men efter att ha varit på två vinprovningar och en spritprovning så har jag hittat en del favvosar. Så vill man utforska kan jag absolut rekommendera att gå på en provning för att hitta nya viner! Systembolaget har i en del städer i sina butiker, tex amaroneviner, bubbel och andra teman.

    Vi testade även en whiskey vi varit nyfikna på sist vi var ute. Så mitt tips är- köp hem och prova till liknade mat ni ska ha på bröllopet eller passa på om det ni är nyfikna finns om ni är ute.

  • Äldre 25 Aug 16:42
    #4

    Jag skulle nog gå in på systemet och fråga dem, just Morbergs viner har jag inte hört något gott om alls är jag rädd.

  • Äldre 21 Nov 15:32
    #5

    Men hans glögg som finns ute nu är ju jättegod iallafall. Fast jag gillar allt med Morberg :D

Svar på tråden Vintips!