Sömmerska i Karlskrona?
Ska gifta mig i sommar och vill gärna låta sy upp en klänning. Nån som känner till en sömmerska i Karlskrona som inte har alltför hutlösa priser?
Ska gifta mig i sommar och vill gärna låta sy upp en klänning. Nån som känner till en sömmerska i Karlskrona som inte har alltför hutlösa priser?
Hej!!
Min klänning hänger hos en sömmerska här i karlskrona. Jag har köpt en klänning här på Bt och ska byta spets på den och göra några andra ändringar. Jag tycker att hon verkar jätteduktig och har rimliga priser.
För att sy upp en likandan klänning så räknade hon på strax under 5000kr (inkl. material)och det tyckte jag var rimligt eftersom likvärdiga skulle kosta ungefär 4900 och då behöver man ofta göra ändringar.
Hon har sin atelje på Hantverkargatan. Lite klurig att hitta eftersom det inte ligger så många affärer åt det hållet, men fråga dig fram om du inte vet var det är.
Mvh CeciliaS
Tack!
Blev rekomenderad samma ställe av en kompis som ska sy upp en balklänning. Då fick hon uppgiften 1300kr + tyg för ungefär samma... Är det så mycket dyrare bara för att man ska ha en brudklänning eller har du väldigt mycket tyg i din? Jag vill ha en ganska enkel klänning...
Den klänningen vi räknade på var en enkel A-formad klänning, med spets upptill och lite vidd i klänningen. För sömnaden räknade hon ca 2800 och sedan var resten tyg.
Visst blir allting lite dyrare när man sätter brud eller bröllop framför men jag tror ändå att det brukar vara lite mer jobb att sy en brudklänning. Men gå in och fråga henne och beskriv vad det är för klänning du vill ha.
Jag gav 2200 kr för min klänning här på Bt och sömmerskan ska ta bort den gamla spetsen och sy dit ny (vilket är ett himla jobb) sy in över bysten, och så ska hon lägga upp klänningen (som har väldigt mycket vidd plus ett litet släp). Inkls. spets så kommer det att gå på mellan 1300-1700 kr, vilket jag tycker är helt ok.
Mvh CeciliaS
Då kanske man skulle gå in och säga att man vill ha en vit balklänning istället... ;) Jo, jag ska gå in och prata med henne. Har en annan på gång också så vi får se vad det blir. Har inte kommit alls långt i planeringen och mindre än ett halvår kvar... *puh* Men roligt är det...
Hej!
Jo det är toppenkul!!När ska ni gifta er? Vi ska gifta oss den 6 juli. Tiden går jättefort nu och jag känner att jag har lite panik över vissa stora saker som jag inte har koll på. Ska in på Simsalabim och beställa papper till våra inbjudningskort imorgon. Tänkte skicka ut dem till alla hjärtans dag så det är ju inte mer än en månad kvar, och korten tar lite tid att göra.
Men, men kul är det!!
Vi har bokat en kyrka till den 13 juli, men eftersom vi funderar på att byta (vi skulle gifta oss i Kalmar slott, men det blir lite jobbigt att ta sig från vigseln i Kalmar till fest i k-na...) Så för tillfället är datumet lite flytande, men antagligen blir det 13/7 iaf