• PoU

    Tårtan - Vad betalade ni?

    Hej! Vad betalade ni för er bröllopstårta och hur många bitar var det beräknat till? Mvh Petra

  • Svar på tråden Tårtan - Vad betalade ni?
  • Nyfiken gul , nu fru

    Min mamma gjorde våra bröllopstårtor men innan dess var jag ut och frågade vad konditorier tog för priser. 

    40 kr biten var ungefär riktpriset - en del konditorier tog lite mer , andra mindre. Men 40 kr var liksom medelpriset man fick räkna på.

    Jag räknade ut att vi skulle få betala 1500 kr för bröllopstårta om jag beställt på konditori till vårt bröllop.   

  • meandmylove

    Jag har också hört ca 40-50 kr/bit. Men med 150 gäster så blir 6-7000 kr för tårtan är väl dyrt kan vi tycka.... Istället kollar vi med en i familjen.

  • junibruden89

    Min bror gifte dig så gjorde brudens syrra dom till 55 pers och det kostade 1500 vår tårta skulle kosta 30kr/bit till 70 pers så 2100 kr blir det citygross tog 30kr/st oxå och det stora bagerikedjan tog 55kr/ bit

  • sockerbiten

    Har inte beställt än men där vi tänkt beställa är priset 60kr/bit.. Blir runt 3000:- för vår tårta.. Mycket pengar.. ja!

  • 20110519

    Beror på var man bor. Jag pratade med ett lokalt bageri där vi ska gifta oss. De skulle kosta 35-42 kr bit. Priset berodde på hur mycket dekoration jag ville ha på tårtan. Samt ev allergi.

Svar på tråden Tårtan - Vad betalade ni?