• MajaH

    Tips mottaget tacksamt OVANLIGA SVENSKA vigsellåtar! :D

    Hej! Vi ska gifta oss den 14 juni iår och letar vigsellåtar för fulla muggar. Vi vill ha svenska och gärna ovanliga.
    Vi är lite inne på den svenska versionen ängarna av guld ( fields of gold). Men vi behöver en till.

    Vore toppen att få hjälp! :)  

  • Svar på tråden Tips mottaget tacksamt OVANLIGA SVENSKA vigsellåtar! :D
  • Millan

    Vet inte om den är ovanlig men jag tycker denna är väldigt fin: Kärlekens lov, med Sonja Aldén.

  • TheD

    Fields of gold sjunger en kompis väldigt mycket på begravningar och bröllop. Mestadels på begravningar. Så ovanlig är den väl inte men det beror på vem man frågar :)

  • Estrid

    Den låten som du nämner har jag hört på två bröllop så den är inte ovanlig, men riktigt fin! Tomas Anderson Wji- evighet Jan Johansen- se på mig Tomas Dileva- miraklet Jill Johnsson-kärleken är (dock hört den på begravningar) Disney-låtar på svenska är också ett tips.

  • bettansss

    Jag vill också gärna ha ovanliga låtar, alla såna där typiska kärleklåtar som spelas på bröllop är ofta med artister som jag inte gillar eller så känns dom inte alls som "vi". 

    Jag har lyckats sälja in "Valborg" med Håkan Hellström hos min sambo. Jag gillar Håkan Hellström jättemycket  och så är det en fin text, inte så överdrivet kärleksfull och puttinuttig. Den är ju rätt ny så hoppas att den inte är så vanlig än.    

    Sen ska vi ha Utan dina andetag också med Kent. Den har ju blivit väldigt populär att spela på vigslar, vilket jag tycker är lite tråkigt, gillar inte att den har blivit så mainstream. 

  • MajaH

    Hej! Tack för tipsen, tar gärna emot fler också! Jag vet att ängarna är guld är vanling och därför vill jag ha någon ovanlig. Är så trött på alla låtar som det vackraste mm.. :)

     

  • widuse

    Vi ska ha "halo" av beyonce men i ane bruns tappning... oj svenska skrev du ju!! - då skulle jag säga Lars Winnerbäcks "för dig"

  • Alyllyra

    Ta en låt som ni tycker om. Det spelar väl ingen roll om den är ovanlig eller vanlig, den symboliserar ju er. Bröllopet är unikt för att just NI står där, inte pga vilka låtar som spelas.

    Vi hade Om - Niklas Strömstedt med den härliga textraden "vi gör det igen när morgonen kommer", ha! Det tyckte vi var kul :) 
     

  • Estrid

    Kom på några till..... Pernilla Andersson -desperados Pengabrorsan-de vet ingenting om oss Petter feat. Magnus Carlsson- du gör min dag Själva har vi utgångslåten klar och vi har inte bestämt när vi ska gifta oss. Vi ska ha fatboy slim-praise you!

  • SabinaE

    Vi ska ha fantastic Four - jag är din nu. Den låter verkligen som en typisk vigsellåt, men jag kände inte till den förrän för ett halvår sen. Jättefin är den!

Svar på tråden Tips mottaget tacksamt OVANLIGA SVENSKA vigsellåtar! :D