• GravidBlivandeFru

Välja datum?

Hur har ni valt era bröllopsdatum? jag sitter och tänker för fullt men vet inte hur vi ska komma fram till något datum eller månad för bröllopet

• Svar på tråden Välja datum?
  • corne88

Vi började att fråga oss vilken del av året vill vi gifta oss. Vi kom fram till sommaren var den tid vi ville gifta oss på.

Sedan var det datumet. Under sommaren har min m2b strikta förhållanden om när han får ledigt. Vi ringde kyrkan och lokalen och kollade när dessa var lediga. Vi kom fram till två olika datum när de båda var lediga. På den ena fyller m2b bror år så det blev det andra datumet!

• GravidBlivandeFru

Tack för tipset.
    Vi har hittat kyrkan som vi vill gifta oss, lokal har vi ens inte tänkt på ännu. Får kanske kolla upp om det finns i närheten och ringa och se hur det ser ut på dem båda ställerna sen då. Vad de känns som så tror jag att vi båda vill gifta oss i sommar, elr till våren.  

• Rockabilly

Vi började med årstiden, jag är rejält pollenallergisk så jag ville inte gifta mig på sommaren. Romantiskt att snörvla och snora hela dagen, ha rinnande ögon och utslag över hela kroppen för att sedan somna halv sju på kvällen... Nja :P

När vi bestämt oss för vårvintern så tittade vi vilka helger min sambo hade snöjour och valde en av helgerna han inte hade det, så då blev det 1 mars. 

• filibustern

ja herrejisses.. hur gjorde vi? har gått igenom alla årstider tror jag. men jag ville inte ha på våren, typ mars-maj, då det är typ skittråkigt väder här vi bor då. först tänkte vi 15 maj. men som sagt, då såg vi på ett kort från förra året att det var jättetråkig tid färg och vädermässigt. sommar är lite för varm för min gubbe som hatar att svettas och är rädd att det ska synas. jag tycker vinter är jättemysig, men då fryser jag så förbaskat och så..

då tänkte vi höst. kan vara varmt, kan vara blåsigt och regna. lite lotteri.^^  vackra färger. så vi valjde 5 sept. upptäckte lite senare att det är lördagen innan älgjakten börjar hehehehe. och det är ju sån bra tid att ta in skogen tycker jag. så vi ska ha skogstema. inför älgjakten och allt. 

• ViktoriaStefan

Vi började med att bestämma oss för sommaren och var överens om att juli inte är någon bra månad då nästan alla är bortresta då. Vi ringde sedan den kyrka vi bestämt oss för och tog reda på vilka datum som var lediga i slutet av juni och i augusti, det resulterade i att vi bestämde oss för 23 augusti Glad

• frkmaria

Vi förlovade oss 1 augusti och sa att vi inte behöver gifta oss förrän om 3-4 år.. sen blev det 2-3 år av det.. Sen såg jag i kalendern att 1 augusti 2015 är en lördag, så då föreslog jag det och sen blev det bara så! :) 

Jag vet de som har valt pga datumet, ex. 07.07.07, men det är ju svårt att göra nu! ;)  

• TheD

Sommarbröllop var bestämt innan vi öppnade munnen ;) Så var det bara. Sen funderade vi en minut och bestämde oss för augusti. Är man beslutsam av sig går det fort.

• bettansss

Uteslutningsmetoden! Jag har altid velat gifta mig inom ett år från förlovningen och min sambo friade i slutet av april 2013. Sommaren och hösten kändes lite för snabbt inpå då och mars-april kändes som lite tråkiga månader att gifta sig på, så då återstod bara vintern. Dessutom är jag lärare och ville gärna ha bröllop i anslutning till ett lov så man kan få lite ledigt innan eller efter. Vi tittade därför på två lördagar, den ena i början av sportlovet och det andra i slutet. Den första visade sig vara min födelsedag så då körde vi på den andra, den 22 februari. :)

• junibruden89

Jag har alltid velat gifta mig på sommaren så juni och pingstafton blev det men när jag bokade visste jag inte det ;)

• bettansss

Oj, alltid med två l ska det ju förstås vara. Pinsamt...!

/lärare och språkpolis ;)

• Endora
    Rockabilly skrev 2014-01-09 19:06:47 följande:
    Vi började med årstiden, jag är rejält pollenallergisk så jag ville inte gifta mig på sommaren. Romantiskt att snörvla och snora hela dagen, ha rinnande ögon och utslag över hela kroppen för att sedan somna halv sju på kvällen... Nja :P

När vi bestämt oss för vårvintern så tittade vi vilka helger min sambo hade snöjour och valde en av helgerna han inte hade det, så då blev det 1 mars. 
    ah, bra tips där med pollen. Vi funderar på årstid och sambon var inne på våren. Men han är ju pollenallergiker. bra att ha i åtanke.
  • Dani

Först ville vi gifta oss en "sjunde" sen spelade inte månaden så stor roll men datumet har en stor betydelse för oss, men sen hittade vi vår drömlokal som bara hade ledigt två datum i år!  Så det får bli lite annorlunda än vi tänkt oss men det kommer att bli strålande ändå :)

• Soldemor

Vi var inne på att gifta oss på min 30-årsdag och vi skulle gifta oss borgerligt i Stockholms stadshus. Men min födelsedag var en torsdag och då hade de inga vigslar, så det blev på lördagen istället, två dagar efter min födelsedag.

Svar på tråden Välja datum?