• Vaniljljus

Välja datum utefter gäster?

Hej!
    Vi förlovade oss den 7 juni 2012 och har sedn dess planerat att gifta oss samma datum 2014. Jag har tänkt mig sommarbröllop med vilda blommor när sommaren är som bäst!
    Nu är det så att FYRA av mina vänner ska få barn i april! (Vi är 7 nära väner osm håller ihop) dvs de kommer ha bebisar som bara är drygt en månad gamla vid tiden för planerat bröllop.
    Så jag börjar fundera på om man borde flytta bröllopet till början av augusti istället. 
    Det jag funderar på är: Alla vännerna är förstföderskor och jag vet själv hur försiktig jag var med min gosse första tiden. Skulle ni kunna tänka er att gå på bröllop med bebisar som är ca 3-4 mån gamla? Jag skulle självklart kunna fråga dem men vill inte påverkas alltför mycket eftersom de säkerligen har olika uppfattningar och det kan säkert också komma att ändras när barnen väl föds.
    Jag vill ju ha dem med på bröllopet! Samtidigt vet jag att "vårt" datum är viktigt för mannen. 

• Svar på tråden Välja datum utefter gäster?
  • Chicita

Jag skulle inte ha ändrat på datumet om det är viktigt för er.
    Visst är era vänner viktiga. Och om dom vill, vågar och orkar så kan dom ju faktiskt vara med på själva vigseln ändå - och lämna bäbisen hemma med maken eller hos någon annan som bäbisen känner under den dryga timme det kanske tar att åka fram och tillbaka + vigsel.
    Jag tror inte att dom skulle bli ledsna / sura över att ni inte anpassar ert liv efter deras...
    Och som du säger - det är ju inte ens säkert att dom kan komma ändå även om ni flyttar på bröllopet.
    Hur skulle det kännas om ni flyttade på det - och ingen av dom kom?  

• Vaniljljus

Tack för ditt svar! Jag tror (räknar med! :)) att de kan tänka sig att komma på vigseln men bröllopsfesten kanske är at glömma oavsett om vi ändrar datum?

• Chicita
    Vaniljljus skrev 2014-01-09 13:13:34 följande:
    Tack för ditt svar! Jag tror (räknar med! :)) att de kan tänka sig att komma på vigseln men bröllopsfesten kanske är at glömma oavsett om vi ändrar datum?
    Det tror jag också...
    Så länge dom inte har gått över tiden - utan har fått barnen så kan dom alltid komma till vigseln (om dom mår bra och orkar). Speciellt om det är ok för dig om dom tar med sig bäbisarna.
    Även om dom kommer till bröllopsfesten så kommer dom säkert inte att stanna allt för länge.
    Om dom har lämnat bäbisen till barnvakt så måste dom ju ändå åka hem om dom ammar (man kan ju mjölka ur så att bäbisen har mat. Men det fyller ju liksom på... Och det är ju inte så kul att sitta och "läcka". Speciellt inte om man inte är med och "festar" då heller...
    Och även om man inte ammar så saknar man nog sin gulleplutt om den är hemma med barnvakt - och är den med så vill dom nog ändå inte vara kvar allt för länge eftersom det alltid är enklare hemma...

Nu låter det som att det är superbökigt och bara "ivägen" med barn.
    Men det är inte så jag menar och det hoppas jag att alla förstår Flört

Svar på tråden Välja datum utefter gäster?