• Tina379

    Schalins ring

    Hej Alla! Första inlägget för mig här :) Planera bröllop i sommar och tittar för fullt på vigselringar. Tänker att jag vill ha en schalins Seine eller ocean! Ganska bred och sedan en diamant från 0.4-0.5 ca. Nu tänker jag beställa från Samara James från England. Blir ju lite billigare så. Men problemet är att de inte har någon liknande schalinring.. Så jag tänker så här. Att de tar en wedding ring bred 5 mm kanske och sedan gör dom fattningen på ringen och sätter i en gnistrande diamant i. Jag skulle vilja ha närbild profil på fattningen, så man verkligen ser hur de satt ihop den. Har ni schalins solitär, Seine eller någon annan serie snälla dela med er av era bilder! Är det någon som förresten vet om det är olika på ringstorlekar Sverige England?

  • Svar på tråden Schalins ring
  • Innuendo

    Om du vill titta på Schalins ringar så är det många som säljer dem på internet. Här finns en del:
    www.guldhuset.se/forlovningar--vigselringar-c-148-1.aspx

    Men jag är säker på att det finns många medlemmar som har ringar från Schalins, du kommer nog få många svar med vackra bilder.

    Ja, ringstorlekarna mäts annorlunda i England (UK). Jag länkar till en konverteringstabell, så kan du se i den.

    www.kodega.se/guidance/size_chart.php

    Lycka till! Glad

  • Innuendo

    Förresten - grattis till första inlägget! Detta blir mitt tredje, och så har jag skapat en tråd. Lika bra att kasta sig ut i det nya, eller hur? Flört

  • Endora

    Jag skulle rekommendera att du försöker att gå till nån butik och ser ringarna i verkligheten. Jag hade sett fina ringar därifrån på nätet, men sen när jag såg dem i en butik, så var just dem jag hade sett, inte alls så fina som jag tyckte. så tur jag inte beställde via nätet. Bara ett tips så. MIn förlovningsring är dock därifrån och är jättefin. 

  • Tina379

    Beställde du från samara james! Var i affären idag, och provade ringar. Har bestämt mig för en vanlig slät guldring, 4mm bred 2mm tjock. Den kändes jättebra. Nu är det bara klofattningen jag vill ha på ett snygg sätt och den skall vara låg. Vill inte ha så höga som dom har i USA och England. Jag efter söker med denna tråd bilder på låga klofattningar på breda ringar. Vad har du för ring?

  • Innuendo
    Endora skrev 2014-01-11 20:27:01 följande:
    Jag skulle rekommendera att du försöker att gå till nån butik och ser ringarna i verkligheten. Jag hade sett fina ringar därifrån på nätet, men sen när jag såg dem i en butik, så var just dem jag hade sett, inte alls så fina som jag tyckte. så tur jag inte beställde via nätet. Bara ett tips så. MIn förlovningsring är dock därifrån och är jättefin. 
    Där säger du något klokt, det är nog bäst att se ringarna "i verkligheten". Stenar och mönster är så klart de samma som på bild, men "upplevelsen" kan ju bli helt annorlunda.

    Usch, jag håller på och letar ringar och har nästan bestämt vilka jag ska beställa, nu fick jag en tankeställare...
Svar på tråden Schalins ring