• jessi85

    Svårmatchad förlovningsring, hjälp!

    Jag och sambon har bestämt att gifta oss om ett halvår och jag har börjat leta vigselring, problemet är dock att förlovningsringen är så attans svårmatchad!

    Har inte hittat någon ring som skulle passa till, och kan tänka mig att göra en ring men vill gärna ha idéer på hur den skulle kunna se ut... Ringen är också väldigt smal på baksidan och jag har hört att den därför kan gå av i framtiden, så kanske är det bättre att byta ut den? Å andra sidan så betyder den här ringen mycket för mig eftersom min blivande man har valt den och jag gillar att den är så nätt.

    Har ni sett någon ring som skulle kunna passa till denna eller har någon idé om hur en sån ring kan se ut? Eller är det bättre att byta ut den?




     
  • Svar på tråden Svårmatchad förlovningsring, hjälp!
  • viplanerar13

    Superfin ring! :) Jag skulle gått till en guldsmed och gjort en slät guldring. Där kan de göra så den passar in mot din fina ring. Ex höjd osv. Alt. Att du kanske får lägga till guld på din förlovningsring så den blir bredare på undersidan. Men rådfråga en duktig guldsmed :)

  • Pixi

    Vilken otroligt vacker ring :D En tunn hel eller halvalliansring tror jag skulle bli vackert, alternativt en guldring med mönster i. Märker du att baksidan tunnas ut på förlovningsringen så kan man göra inlägg på insidan, dvs bygga upp ringen inifrån.

  • jessi85

    Tack för svar viplanerar13 och Pixi! Jag visste inte att man kunde "bygga på" ringen, det låter ju jättebra. Jag har också tänkt på en slät guldring till, men vill kanske ha mer bling... :) Å andra sidan så blir ju en guldring som en guldsmed gör unik, jag har bara kollat på kedjornas släta guldringar. Ska också hålla utkik efter en tunn alliansring och prova hur det ser ut tillsammans med min ring.

Svar på tråden Svårmatchad förlovningsring, hjälp!