• Äldre 8 Jan 11:55
    2767 visningar
    9 svar
    9
    2767

    Tips på roliga dekorationer?

    Hej, i februari är det 2 år sedan jag gifte mig och då hängde jag här jääämt :) Fick jättebra tips och idéer och skulle behöva hjälp nu igen, även om det inte handlar om bröllop.


    Det handlar om att göra en överraskningsfest åt min man nu när han fyller 30år. Om det inte är okej att fråga om det här, så förstår jag och vi får ta bort tråden, men startade en på familjeliv och där händer inte lika mycket som här


    Ska iaf ha en överraskningsfest. vill göra nån rolig billig enkel eller enkel nog att göra i smyg med två små barn hehe, till festen :) skulle även vilja ha tips på lekar och annat också om ni ändå rä igång :)

  • Svar på tråden Tips på roliga dekorationer?
  • Äldre 8 Jan 17:28
    #1

    Har ni något tema till festen eller är det något annat som man skulle kunna plocka upp som en röd tråd? Glad
    Det är ju lite lättare att börja spåna om man vet lite åt vilket håll man ska styra tankarna Flört

  • Äldre 8 Jan 19:32
    #2

    Nej men hej Chicita. Tror minnsann det var du som gav mig bäst tips till bröllopet :)


    Ja det är ju det. försöker komma på en tråd. står heeelt still i huvudet. funderar på olika temat..


    * färger.. det är ju kanske enklast, men samtidigt dyrt köpa massa saker efter det bara..hmm..


    * kom på att han gillar bilar, så kanske kunde gjort nån dukning med leksaksbilar av nåt slag eller nåt?hmm.. hade varit liet annorlunda hehe..kanske även använt dom i färg eller bilstil så dom delas upp i lag efter hur de fått dom? hmm..


    * göra nåt kul med foton? hmm.. vet inte.. vill komma på nåt annorlunda.. men har såå mycket annat i huvudet nu så står still

  • Äldre 8 Jan 20:22
    #3

    Vad kul att höra Glad

    Varför inte "göra en väg" som löpare över bordet (typ svart tyg eller papper med vita remsor på för att göra mittlinjen) och ställa lite leksaksbilar på "vägen" där.
    Placeringskorten kan vara en lek...
    Typ skriv Saab i rött på ett placeringskort och ge sen en person ett kort med röd text och 9-3 på. En annan har placeringkortet Saab i Blått och får sitt kort med den blåa texten 9000 och så ska dom hitta sin plats med hjälp av färg och modellbeteckning.

    Eller använd bara bilarna till dukningen och lägg en bild på gästen på tallriken (som placeringskort) eller typ 5 av 6 delar av bilden, men inte i den ordning dom ska vara för att bilden ska vara "riktig" och så får dom en ruta av sin bild i handen och får leta sig fram till sin plats...

    *spånar vidare* 

  • Äldre 9 Jan 13:35
    #4
    Chicita skrev 2014-01-08 20:22:25 följande:
    Vad kul att höra Glad

    Varför inte "göra en väg" som löpare över bordet (typ svart tyg eller papper med vita remsor på för att göra mittlinjen) och ställa lite leksaksbilar på "vägen" där.
    Placeringskorten kan vara en lek...
    Typ skriv Saab i rött på ett placeringskort och ge sen en person ett kort med röd text och 9-3 på. En annan har placeringkortet Saab i Blått och får sitt kort med den blåa texten 9000 och så ska dom hitta sin plats med hjälp av färg och modellbeteckning.

    Eller använd bara bilarna till dukningen och lägg en bild på gästen på tallriken (som placeringskort) eller typ 5 av 6 delar av bilden, men inte i den ordning dom ska vara för att bilden ska vara "riktig" och så får dom en ruta av sin bild i handen och får leta sig fram till sin plats...

    *spånar vidare* 

    AH taget!! det måst ejag göra.. en bilbana som bord typ haha.. nej men hmm.. om man kanske kunde sy dit i svart tyg en bana och ställa bilar där..


    tror jag ska skippa bordsplaceringen när vi inte är så många. men funderade som jag kanske skrev, på att använda bilarna till dela in dom i lag..då det är svårt besluta lagen annars :)


    hade varit coolt ha en bilbana som en stafett, men blir direkt mer arbete för då känner jag ansvar för att inte någon ska råka göra sönder den osv..hmm.


    aha..fasiklen det hade varit coolt med pusselbilder om jag körde bordsplacering..hmm. undra om jag kan göra den idé på något annat vis.. kanske till att lära känna folk i början med..hmm

  • Äldre 9 Jan 15:40
    #5

    Kör "mutter och skruv"-placering då Skrattande
    Alla killar får en mutter - alla tjejer får en skruv och så ska dom skruva sig fram till vem dom ska sitta ihop med,
    Bultbarer (det heter ju inte skruv om det är muttrar till, men.... Tungan ute ) finns på många byggvaruhus om man inte har hemma. Alltså där man kan köpa lösa muttrar och bultar.
    Om det inte är jämt antal tjejer och killar så spelar det ju ingen roll, då får en tjej ta en skruv eller en kille en mutter...
    Är det ojämt antal över huvud taget så lägger ni dit en ensam extra skruv bara och så får personen som blev utan "dejt" sätta sig först och dom andra får fylla på dom tomma platserna  

  • Äldre 11 Jan 15:49
    #6

    hehe.. vilken bra idé


    men börjar tyvärr bli tveksam.. eftersom jag inte har bästa eknomin för att göra precis så som jag vill osv, så blir det svårt att göra det med stil och inte göra det barnsligt med biltema känns det som :/


    Så funderar på att göra det på allmänt stiligt vis ist..ska till ullared innan och ska försöka hitta saker då.. men ändå


    du får gärna ge förslag ändå..på fina enkla billiga dekorationer och bål och lekar och uppdelning av dom till grupper osv.. upplägg..allt du :) så svårt när jag inte kan bolla ideerna med honom själv haha

  • Äldre 11 Jan 16:25
    #7

    tänkte ha nån slags tipspromenad om honom i början som folk kan göra när de väntar på honom och inte känner alla.. men skulle behöva tips på stil av frågor som jag kan lyckas få ur honom utan att vara uppenbar haha..skostorlek har jag lyckats med.. vad han gick i gymnasiet.. men vill även ha lite roliga frågor ju.. :) kanske få ur honm vad han gör om han vinner en miljon eller nåt..hmm

  • Äldre 12 Jan 19:11
    #8

    Om du ska köra på vanliga dekorationer så kan du ju köra lite vintertema (så kan du säkert fynda en del nyårspynt billigt Flört ) 
    Du kan också spraymåla grenar med silverfärg exempelvis och antingen ha liggande på bordet, eller stående i vaser istället för blommor Glad 

    Jag tippar på att du faktiskt vet en hel del om honom som du inte behöver fråga honom om.
    Favoritmat, intressen, roliga anektoder från när han var liten osv...
    Vilka kändisar gillar han...

    Lekar är inte riktigt min starka sida, jag är inte något fan av att leka lekar själv tyvärr Obestämd 

  • Äldre 13 Jan 20:30
    #9
    Chicita skrev 2014-01-12 19:11:08 följande:
    Om du ska köra på vanliga dekorationer så kan du ju köra lite vintertema (så kan du säkert fynda en del nyårspynt billigt Flört ) 
    Du kan också spraymåla grenar med silverfärg exempelvis och antingen ha liggande på bordet, eller stående i vaser istället för blommor Glad 

    Jag tippar på att du faktiskt vet en hel del om honom som du inte behöver fråga honom om.
    Favoritmat, intressen, roliga anektoder från när han var liten osv...
    Vilka kändisar gillar han...

    Lekar är inte riktigt min starka sida, jag är inte något fan av att leka lekar själv tyvärr Obestämd 
    Ja spraya grenar kan ju va fint :) det måste jag kika upp :)
Svar på tråden Tips på roliga dekorationer?