• emsni
    Äldre 7 Jan 20:27
    2216 visningar
    5 svar
    5
    2216

    Ni med enskild vigsel hur har ni gjort?

    Vi hade tänkt att vår vigsel sker enskilt, bara vi två, barnen och vittnen och sen bjuda in till fest. Dock blir det ett kyrkligt bröllop och jag vet att kyrkan är öppen för alla men vi hade inte tänkt att tala om vart och när det ska ske.


    Hur har ni andra gjort/tänkt med fotografering och så?. Jag tänker mig att vi gifter oss och sedan anländer vi till festen.


    hur har reaktionerna varit hos dom inbjudna, att dom inte får vara med under vigslen?


    Har ni tips på andra praktiska saker man bör tänka på?

  • Svar på tråden Ni med enskild vigsel hur har ni gjort?
  • jappet­jejen
    Äldre 7 Jan 20:42
    #1

    Vi kommer att gifta oss uppe på en fjälltopp nu i påsk med endast våra föräldrar närvarande... vi har stor släkt och vänkrets och kommer att bjuda in till middag/fest i sommar och då kommer vi även att ha på oss finkläder och håruppsättning osv... jag vet att många kommer att bli besvikna att de inte fick närvara vid vigseln men det är vår vigsel och vi vill ha den på samma fjälltopp som vi förlovade oss på för flera år sedan... Det är en omöjlighet för alla att ta sig dig och därför har vi sagt att bara mammor och pappor får närvara... för vittnen behövs ju :P

    Tänker att det nog är praktiskt att fota sig före vigseln medan allt smink och hår sitter där det ska ;)

    Kommer säkert att bli hur trevligt som helst... eftersom ingen på festen fått närvara på vigseln så blir det ju lika för alla och ingen behöver känna sig utanför... LYCKA TILL

  • Äldre 7 Jan 22:21
    #2

    Måste bara få fråga angående vigsel på fjälltoppen. Vi har planer på att göra likadant.


    Hur gör ni? Kläder, smink och annat för att få det speciellt??

  • Äldre 7 Jan 22:23
    #3

    För att svara trådstartaren så har jag varit på ett liknande bröllop men där vigseln skedde några dagar innan festen med bara ett par närvarande. Tror inte det var någon som blev speciellt "sur" utan alla var nog glada att få komma på bröllopsfest :)

  • Äldre 8 Jan 09:20
    #4

    Nu vet jag ju inte hur viktigt ni tycker att det är med att det bara blir ni på vigsel, men precis som du skriver så är alla gudstjänster (vilket en vigsel i Svenska kyrkan är) öppna för alla.

    Om man tycker att det är väldigt viktigt att ingen som man inte har bjudit kommer på gudstjänsten, så kan man välja en kyrka eller ett kapell där det inte är så mycket verksamhet. Där jag jobbar har en en kyrka som är öppen alla dagar, men vid kyrkogården finns ett kapell modell mindre där vi har både dop, vigslar och begravningar. Den byggnaden är låst förutom när vi har gudstjänster, så där är "risken" för att någon "tittar in" mimimal.

    Hör av er till den församlingen där ni har tänkt att gifta er så kan de komma med tips! :)

    MVH Vaktmästare CE 


  • jappet­jejen
    Äldre 8 Jan 23:01
    #5

    Velig: Vi kör inget speciellt alls uppe på fjället förutom ringbytet, utan går "all in" på den planerade festen i sommar... klart att det kommer att "fotas bara för att" men allt piff sparas till sommaren...

Svar på tråden Ni med enskild vigsel hur har ni gjort?