• Velig

    Byta förlovningsringar

    Måste bara höra om det är fler som funderar på att byta ut sina förlovningsringar?


    Våra är nämligen från 90-talet och har inte suttit på fingrarna senaste 5-10 åren :-P

  • Svar på tråden Byta förlovningsringar
  • lerum82

    Vi bytte ut våra då vi hade titan som inte gick att storleksändra. Min passade men inte mannens så vi bytte båda då det kändes dumt att välja vigselring efter den ringen om jag skulle ändra storlek och också skulle behöva byta (vilket redan hände efter 2 månader). Hört många som byter även för att de ändrat smak eller inatt förlovningsringaen inte matchar vigselringen de vill ha


    T
  • Isasa

    Vi förlovade oss förra året men båda ska byta ut förlovningaringarna. Dela för att de är i silver och guld och C vill ha vigselringar i rent guld och dela för att mannens blivit så himla repig redan.

  • Velig

    Ja jag vill gärna ha vitt guld nu och den ringen jag har måste ändå ändras om jag ska lyckas få på den på fingret. ;)


    Graverar man in det gamla datumet då eller??


    Själv känner jag lite att vi var så unga då och själva förlovningen då känns liksom inte att det var "på riktigt". Men det var ju ändå då vi gjorde det.... Usch vet inte riktigt hur jag ska göra...

  • CoG

    Jag bytte och maken bytte ut sin förlovningsring mot en bred vigselring.
    Våra förlovningsringar har varit lite förstora sedan vi fick hem dom, men vi hade kvar dem tills det var dags för vigsel.

  • CoG
    Velig skrev 2014-01-06 18:17:46 följande:

    Ja jag vill gärna ha vitt guld nu och den ringen jag har måste ändå ändras om jag ska lyckas få på den på fingret. ;)


    Graverar man in det gamla datumet då eller??


    Själv känner jag lite att vi var så unga då och själva förlovningen då känns liksom inte att det var "på riktigt". Men det var ju ändå då vi gjorde det.... Usch vet inte riktigt hur jag ska göra...


    Maken har vigseldatum i sin ring och texten "Love is the answer", inget annat.
    Min ena ring är graverad med samma text på sidan men inget datum eller namn.
  • virrefo

    Vi byter förlovnigsringar. Våra har suttit på i snart 15 år. Dags att förnya. vi kommer gravera in det datum som vi förlovade oss på för 15 år sedan. Och mannen graverar in vigdeldatum också. Kommer välja en bredare ring. Han lite bredare än min

  • Innuendo

    Jag byter inte direkt, har tappat/blivit bestulen på mina förlovnings- och vigselringar och Maken var gullig nog att ge mig lov att köpa nya som julklapp.

    Jag tror det är ganska vanligt att man byter ut ringarna efter en tid; de kan vara för må/stora, blivit repade som någon skrev eller så känner man att man vill ha en annan sorts ring helt enkelt. Mina nya ringar kommer inte se ett dugg ut som mina gamla, men jag kommer gravera in de gamla förlovnings- och vigseldatumen. Antar att de blir lite konfunderade när de ska gravera in Makens namn och 31/12 2003 i förlovningsringen och våra namn och ett sommardatum 2005 i vigselringen! Flört

  • virrefo

    Idag var vi in på våra lokala guldsmed. Hade massa gammalt guld låg. Så vi behöver bara betala 3000 kr vår två nya ringar inklusive gravyr.. i stället för att betala ca 8000 för dom. Så ett tips till er som ska byta kolla om ni har guld att lämna in eller sälja

  • Velig

    Ja det finns nog en del att sälja. Har tänkt tanken men vet inte om jag klarar av att sälja gammalt ärvt guld...


    Måste fundera lite över det.


    Tror nog iaf att vi beslutat att dem gamla förlovningsringarna får ligga kvar på hyllan (ingen av oss får på sig dem längre ;) Sen blir det nog bara en ny ring var för oss. Jag har rätt små smala fingrar och tror att en ring känns lagom för mig :)


    Graverar man då in båda datumen eller endast bröllopsdatumet??

  • virrefo

    Jag skulle nog gravera in båda datumen vid en ring. Så gjorde vi nu med mannens. Både det gamla förlovningsdatumet och vigdeldatum

Svar på tråden Byta förlovningsringar