• Äldre 5 Jan 15:59
    28439 visningar
    11 svar
    11
    28439

    App för att samla gästers bilder? Någon?

    Hej,


    Jag söker efter en app som vi kan använda för att samla alla våra gästers bilder under vår bröllopshelg. Jag är ute efter något där gästerna laddar upp bilderna i ett flöde så att både dem och vi kan se dem och vi sedan kan få tillgång till dem.


    Då vi har krav att det ska funka både för iPhone/Android så funkar tyävärr inte Bröllogram. Appen ska ha följande egenskaper:


    -Tillgänglifg för både Android/iPhone
    -Gratis för gästerna
    -Enkel för gästerna. Inget avancerat inlogg utan ladda ned appen, logga in på vårt konto med användarnamn/lösen tex. och sedan köra igång.
    -Ingen reklam i appen
    -Ok om den kostar oss någon hundralapp men inte tusenlappar.
    -Vi ska få tillgång till alla bilder efteråt.
    -Svensk app är fördel men ej krav

    Någon som har tips?

  • Svar på tråden App för att samla gästers bilder? Någon?
  • Ladyki­ller
    Äldre 5 Jan 16:15
    #1

    Jag kan rekommendera dropbox, så kan ni även få över bilderna till datorn väldigt smidigt..

  • Äldre 5 Jan 16:45
    #2

    Instämmer med Ladykiller, vi använde DropBox när min kompis gifte sig, både till bröllopsbilderna och bilderna från Möhippan. 
    Gå in, skapa ett konto och sedan kan du antingen dela ut mailadress+lösen till alla gäster, eller om de redan har egna konton eller vill skaffa kan man skapa delade mappar.

    https://www.dropbox.com/pricing

    Jag har bara gratiskonto, och har klarat mig jättebra på det, men om det blir väldigt många bilder kan ni ju uppgradera till pro, för ca 10$, ca 70SEK. 

  • Äldre 5 Jan 19:46
    #3

    Aha! Men kan alla gäster se bilderna då i ett flöde? Alltså ta ett kort och sedan "lägga upp det" så alla kan se?

  • astaka­nasta
    Äldre 5 Jan 19:59
    #4

    Hej! Mina vänner som gifte sig använde WedPics, en engelsk app visserligen, men den fungerade himla bra måste jag säga. Tror den går att använda offline dessutom (kanske inte så viktigt inom Sverige, men de gifte sig i England så för oss som reste från Sverige var det ett klart plus). Vet inte hur den funkar för er som skapar kontot, och om den kostar något, men kanske värd att titta på i alla fall?

  • Äldre 13 May 09:52
    #5

    Hej!

    Jag kan rekommendera Photago (www.photago.com) som finns både för android, iphone och webbaserad för alla systemkamerbilder. 
    Fyllar alla funktioner du listade tror jag. Det jag tycker är en fördel vilket jag tyckte var viktigt på vårt bröllop är att gästerna inte behöver registrera sig som anävndare för att kunna bidra med sina foto. Jag tyckte det var viktigt att inte tvinga p ågästerna att skapa anävndare m.m. .

     

  • Äldre 15 May 12:13
    #6

    Vi kommer använda wedpics, har laddat ned den och den fungerar redan toppen. Du bjuder in alla gäster via mail el fb, sen ser du allas bilder och ec kommentarer direkt, de har även en service aå du kan beställa direkt till print :)

    Vi bor i UK men borde ju funka i Sverige med.

  • Äldre 15 May 14:16
    #7

    Jag inser att inte alla kan det, men jag har gjort en egen app som gör precis just det. Gästerna kan ta ett kort eller välja ett tidigare taget kort och sen skickas det upp till min server och så kan man dela kortet på Twitter eller Facebook samtidigt. Jag ska göra något slags bildspelsfunktion som visar alla bilder på festen sen. Får se exakt hur det blir.

    Jag har ett eget företag där jag gör lite appar och hemsidor och sånt, så det är därför jag kan det. Jag funderar dock på att kanske erbjuda andra att köpa en sån här app, då kan man ju anpassa den med färgschema, bilder, mm så den passar ens eget bröllop och så hamnar den i App-affärerna som en egen app istället för ett konto i en samlingsapp. Kan ju va kul. Men jag vet inte om folk skulle va intresserade av det. Får se.

  • Äldre 15 May 14:27
    #8

    Dropbox är jättebra på det sättet, man delar en mapp med ett antal personer (man anger e-postadresser) och då kommer alla åt innehållet i den mappen. Skaffa ett konto (gratis) och bjud in era gäster, om de samtidigt skaffar dropbox får man bonus-utrymme också så att många stora bilder får plats! Jättebra tjänst!

  • Äldre 11 Apr 13:12
    #9

    Drop box är nog det bästa alternativet. använder det själv till företaget! Annars så tror jag att google drive är ett bra alternativ. Har för mig att båda ska vara gratis i alla fall till en viss mängd data. Beror på om du vill ladda upp alla bilder eller bara en del :) 


  • Mon 1 May 2023 10:19
    #10
    Google Disk är nog det bästa alternativet. använder det själv till företaget!
  • Mon 1 May 2023 10:35
    #11
    Looking for help with mental health app development? We provide comprehensive guidance and services to develop custom apps that meet your needs (https://light-it.net/blog/pharmacy-app-development). Contact us today to get started and learn how we can help you achieve your 2023 goals.
Svar på tråden App för att samla gästers bilder? Någon?