• fkidron

Bröllopsbutiker i Stockholm med bra pris

Hej!
    Jag ska gifta mig i Juli och bor nu utomlands, planen är att jag i Februari ska åka till Stockholm och leta brudklänning.  
    Jag funderar på alternativet att köpa brudklänning online eftersom det är så pass mycket billigare, men samtidigt är jag lite smårädd att det slutar med en klänning som inte är helt bra gjord, plus att jag gärna vill ha spets och är rädd att om man inte får chans att känna på tyget att det kan kännas "billigt".

Så jag undrar om någon känner till butiker i Stockholm som säljer klänningar runt 5000 kronor eventuellt med lite vintage känsla, som sagt vill jag gärna ha spets, med något mer slank figur än de prinsessklänninar som man oftast ser på internet. www.brudochfest.se/ Detta är ett alternativ som jag skulle dö för, men antar att den tillhör de något dyrare kategorierna. (Pris står ej på sidan)

Några tips på liknande butiker? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bröllopsbutiker i Stockholm med bra pris
  • Fluff

Jag ska in till stan på lördag och kika i några butiker,

Bridal Outlet
    Brud och fest
    Drottninggatans Brud och fest
    Sen ska jag även gå förbi Feminint och kika på underkläder.

Kan försöka komma ihåg att hojta till om jag ser något åt spteshållet som ligger inom din peng, jag själv tänkte kolla i den prisklassen.

• Josefin Elfstrand188

Jag handlade min på bröllopskällan på Hornsgatan.Superbra service och jättefina klänningar. Hittade en som jag älskar som inte heller var så dyr, endast 5500kr. :) Lycka till!

• fkidron

Tack för svaren!

Fluff
    Vad bra! Det vore ju kul att höra om du hittat någonting intressant, just Brud och fest verkar ju ganska
    lovande i allafall av deras hemsida att döma, men fick känslan att det nog är dyrare märkesklänningar som säljs där. Vore trevligt att veta om det kanske finns flera prisklasser hos dem!

Josefin
    När du säger Hornsgatan menar du då Brud och fest? Vad kul att du hittat din klänning!

Prinzezzan
    Vilken underbar klänning, verkligen! Och för det priset.. Verkar också vara värt ett besök ö) Tack för tipset! 

• fkidron

Tack så mycket, helt plötsligt finns flera allternativ! Tack för tipsen

• Fluff

Bridal outlet var det enda som hanns med idag, och rekomenderar det! Trevliga, bra service, och det som jag blev mest förvånad över var att om du köper din klänning imorn tex och går upp eller ner i vikt så justerar dom de allt eftersom och skulle du ångra dig 1 månad innan så får du byta så länge klänningen är kvar i butiken.

• fkidron

Fluff
    Det låter ju helt fantastiskt! Hittade du något? Den hamnar på listan av vad som ska besökas! Ö)

• Fluff

Ja, jag hittade ett flertal när jag var där men efteråt när jag tittar på bilder och tänker så hamnar jag nere på 2. Jag ska gå tillbaka då dom beställde hem en klänning till mig i Ivory för att känna hur det känns.
    Dom hade väldigt mycket klänningar såg jag och olika modeller och storlekar. :)

• Fluff
    MH2014 skrev 2014-01-10 10:30:44 följande:
    Lilly har oå ett brett utbud med bra priser
    Var ligger de? Finns det en hemsida?
  • fkidron

Är det möjligt att utbutet i butiken Lilly är större än på hemsidan? Tycker inte det ser ut att finnas så olika modeller att välja bland, de ser liksom alla ut att vara samma "typ", inget långärmat t ex.

• MH2014
    fkidron skrev 2014-01-13 19:09:26 följande:
    Är det möjligt att utbutet i butiken Lilly är större än på hemsidan? Tycker inte det ser ut att finnas så olika modeller att välja bland, de ser liksom alla ut att vara samma "typ", inget långärmat t ex.
    Det finns massor! Jag var där innan nya kollektionen kommit och det var fullt på hängena. Jag var ju däremot inställd på en speciellare kläning inte så brudig och traditionell) och då var utbudet näst intill obefintligt men det tycer jag mig inte hittat knappt nånstans, och jag har säkert varit i 10st olika brudbutiker i olika städer...
Svar på tråden Bröllopsbutiker i Stockholm med bra pris