• ebbus

    Kan vi skriva så här? Bidrag till resa

    Vi har suttit ett tag och försökt formulera en liten text om bidrag till bröllopresa, OM gästerna vill ge något. Känner att det viktigaste är att de kommer. Vi kommer inte ha något storslaget bröllop.


    Vad säger ni om detta:


    Vi önskar oss ingenting förutom er närvaro men om ni ändå vill ge oss något så är ett litet bidrag till vår bröllopsresa välkommet.


     


    Vi vill inte att gästerna ska känna sig tvingade att ge något.

  • Svar på tråden Kan vi skriva så här? Bidrag till resa
  • JW2014

    Jag skrev inget om presenter tillsammans med inbjudan. En inbjudning vill jag ska vara enbart inbjudande :) Även om ni skriver att ni inte behöver någon present så står er önskan tillsammans med den viktigaste informationen, det signalerar att pengar , trots allt, är viktigt. Förstår du vad jag menar?                                                                                                    Era gäster kommer iallafall att fråga er och era föräldrar vad ni önskar er. Då kan ni muntligt sprida informationen. Våra gäster har frågat oss vad vi önskar oss, då har vi svarat "ett anonymt bidrag till bröllopsresan". Denna informationen sprider sig snabbt iallafall :)

  • Glyttar

    Vi har en hemsida där all står all info. Under fliken önskelista har vi skrivit så här: För att inte få dubbletter av dukar, vaser och gröna assietter ber vi er strunta i paketen, och istället ge oss möjligheten att åka på en resa till främmande land och få vandra på okända vidder hand i hand Hittade den på nötet och gjorde om den lite.

Svar på tråden Kan vi skriva så här? Bidrag till resa